مخبر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: حضور بانک‌های خارجی به نفع ملت و اقتصاد کشور است و منجر به پویایی سرمایه‌گذاری می‌شود‌.

به گزارش ایسنا، محمدرضا خباز با اشاره به ارائه درخواست ۴ بانک آمریکایی برای حضور در ایران اظهار داشت: در خصوص حضور این بانک‌ها در کشور باید درجه اعتبار آنها با قصد تزریق سرمایه به بازار مالی کشور انجام شود.

وی با بیان این‌که در صورت معتبر بودن این بانک‌ها باید از حضور آنها در کشور استقبال کرد، افزود: حضور بانک‌های خارجی خود به خود منجر به کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی و افزایش عزت و احترام مشتری خواهد شد.

خباز با اشاره به این ‌که این اتفاق باید دیر یا زود در کشور رخ دهد، تصریح کرد: همان‌طور که تا چند سال پیش در کشور بانک خصوصی وجود نداشت و در ابتدای تاسیس آنها با مخالفت‌های بسیار مواجه بودیم، در این خصوص نیز امکان مخالفت وجود دارد‌. مخبر کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه یادآور شد: تجربه تاسیس بانک‌های خصوصی در ایران منجر به افزایش رقابت برای جلب مشتری و رضایتمندی مردم گردید.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد در مجلس تاکید کرد: در قانون مناطق آزاد سرمایه‌گذاری بانک‌های خارجی در کشور مجاز است که به تازگی شاهد صدور مجوز برای حضور شرکت‌های بیمه خارجی نیز بوده‌ایم‌.

وی فضای باز فعلی برای جذب سرمایه‌های خارجی کشور را نتیجه حمایت‌های مقام معظم رهبر انقلاب از اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی خواند و خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های رشد هر پدیده‌ای ایجاد رقابت است و تا رقابت در کشور به وجود نیاید، توانمندی‌های بخش خصوصی و دولتی شکوفا نمی‌شود‌.