گروه بازار پول - در تاریخ بیستم فروردین ماه جاری، خبری به نقل از خبرگزاری موج در خصوص شکل‌گیری بزرگترین بانک خصوصی در ایران و ادغام سه موسسه مهر، انصار و ثامن الائمه منتشر شده که در پی انتشار این خبر موسسه مهر توضیحاتی را برای روزنامه دنیای اقتصاد ارسال کرده است.

در این توضیحات آمده است: موسسه مالی و اعتباری مهر از تیتر خبری مبنی بر «شکل‌گیری بزرگترین بانک خصوصی در ایران» استقبال می‌کند. همچنین این جمله را که از مدیرعامل موسسه نقل نموده‌اید: «طبق برنامه مدون و مشخصی- که همان چارچوب مقررات بانک مرکزی است- موسسه مالی و اعتباری مهر فرآیند تبدیل شدن به بانک خصوصی را طی می‌کند» مورد تایید است و صحت دارد.

همانگونه که مطلع‌ هستید این موسسه با گستردگی حدود ۷۰۰ شعبه، درحال حاضر نیز دارای بزرگترین و گسترده‌ترین شبکه شعب در میان کلیه بانک‌های خصوصی و موسسات مالی و اعتباری است. لذا بدیهی است درصورت تبدیل شدن موسسه مالی و اعتباری مهر به بانک، «بزرگترین بانک خصوصی کشور» شکل خواهد گرفت و این موید اختصاص تیتر و خبر به این موسسه است.

با وجود آنکه در متن خبر تصریح شده «مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری مهر، ادغام این سه موسسه را رد کرده» ولی متاسفانه به دلایل نامعلومی، خبرنگار محترم این طور برداشت کرده‌اند که شکل‌گیری بزرگترین بانک خصوصی کشور، منوط به ادغام سه موسسه یادشده است. جالب آنکه عباراتی چون «توافق با بانک مرکزی» و «فرآیند ۶ تا ۹ ماهه» «عرضه‌ سهام در ۱۸ ماه»، «فرآیندی شبیه تبدیل موسسه سینا به بانک» یا «رییس کل بانک مرکزی روی تبدیل شدن موسسات مالی و اعتباری به بانک، نظر مثبتی دارند» همگی فقط و فقط مربوط به «تبدیل موسسه مالی و اعتباری مهر به بانک» است نه ادغام و نه هیچ موضوع دیگر! لذا «موضوع ادغام قویا تکذیب می‌شود». البته بدیهی است که خبرنگار محترم باتوجه به اعتبار این موسسه و جایگاه حرفه‌ای آن در نظام بانکی احتمالا گمان برده که ادغام ذهنی موردنظر ایشان با محوریت موسسه مالی و اعتباری مهر انجام خواهد شد و به همین دلیل نیز از مدیرعامل موسسه مهر کسب خبر نموده است.

بنابراین از جنابعالی، خبرنگار محترم و کلیه خوانندگان دعوت می‌شود تا خبر یادشده را نه بر مبنای ادغام که تنها باتوجه به موسسه مالی و اعتباری مهر بازخوانی نمایند. همچنین مجددا اعلام آمادگی می‌نماید تا در راستای رسالت حقیقی آن رسانه محترم مبنی بر اطلاع‌رسانی صحیح و بهنگام، هرگونه همکاری لازم ازسوی روابط عمومی این موسسه ارائه گردد.