مدیرعامل بانک مسکن برنامه این بانک را پرداخت تسهیلات به مسکن مهر و تقویت بخش ساخت‌وساز در کشور براساس سیاست‌های دولت اعلام کرد و گفت: تسهیلات خرید مسکن فقط توسط بانک مسکن پرداخت می‌شود.

حسن کاری در گفت‌وگو با خبرگزاری «مهر» از پرداخت ۴۴هزار میلیارد ریالی تسهیلات بانک مسکن درسال گذشته خبرداد و برنامه و هدف مهم بانک مسکن در سال جاری را پرداخت تسهیلات برای تقویت ساخت و ساز در کشور در راستای سیاست‌های دولت اعلام کرد. مدیرعامل بانک مسکن یکی دیگر از اولویت‌های بانک مسکن را تامین تسهیلات مسکن مهر عنوان کرد و افزود: امسال نیز پرداخت وام ۱۸میلیون تومانی برای خرید مسکن و ۳۰میلیون تومانی برای ساخت مسکن در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت وام خرید مسکن به سپرده‌گذاران صندوق بانک تعلق می‌گیرد، اظهار داشت: وام ۱۸ میلیون تومانی به واحدهایی تعلق می‌گیرد که سال ساخت آنها کمتر از ۱۲ سال باشد، البته به واحدهایی که سال ساخت آنها بین ۱۲ تا ۲۰ سال باشد، بر اساس شرایط خاصی وام تعلق می‌گیرد.

محمود بهمنی، رییس کل بانک مرکزی نیز از توقف پرداخت تسهیلات خرید مسکن توسط بانک‌های مختلف بر اساس بسته سیاستی- نظارتی ابلاغی سال ۸۸ بانک مرکزی

خبر داد و گفت: هم‌اکنون وام خرید مسکن فقط توسط بانک مسکن پرداخت می‌شود.

وی افزود: سایر بانک‌ها غیر از بانک مسکن مجاز هستند وام مسکن را فقط برای بخش ساخت‌وساز پرداخت کنند.