سند برنامه تحول در صنعت بیمه اجرایی می‌شود

گروه بازار پول - کمیته ویژه‌ای در بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سند برنامه تحول در صنعت بیمه را عملیاتی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی، برای عملیاتی کردن سند برنامه تحول در صنعت بیمه، کمیته ویژه‌ای در بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است. این کارگروه در اجرای فرمان ده ماده‌ای رییس‌جمهور و با دستور رییس‌کل بیمه مرکزی، متشکل از نمایندگان سندیکای بیمه‌گران ایران، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، پژوهشکده بیمه و جمعی از صاحبنظران صنعت بیمه، زیر نظر معاونت طرح و توسعه بیمه مرکزی کار خود را آغاز کرده است.

کمیته نظارت و راهبری پروژه‌های تحول در صنعت بیمه در این زمینه، به تهیه عناوین پروژه‌های مناسب برای تحقق برنامه تحول، عملیاتی کردن طراحی سازمانی برای راهبری، پیگیری و هماهنگی امور مربوط به اجرای برنامه تحول در سطح شرکت‌ها و نهادهای تصمیم‌گیر صنعت بیمه، تبیین و تشریح برنامه تحول در شرکت‌های بیمه و مجامع نهادها و موسسات بیمه‌ای و طراحی فرآیند نظارت و ارزیابی عملکرد برنامه تحول اقدام کرد.

براساس گزارش معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، کمیته نظارت و راهبری پروژه‌های تحول در صنعت بیمه تاکنون، حدود ۳۰ پروژه مختلف را طرح و تایید کرده و با بحث و بررسی‌های کارشناسی،‌ این پروژه‌ها را به انواع مختلف اجرایی، بنیادی، توسعه‌ای و پژوهشی تقسیم‌بندی نموده و مجریانی را نیز پیشنهاد کرده است.

این پروژه‌ها براساس نیازهای صنعت بیمه دسته‌بندی و اولویت‌بندی شده‌اند.

افتتاح حساب بانکى برای واریز خسارات بدنى بیمه مرکزی

هیات‌وزیران، وزارت اقتصاد را ملزم کرد براى تمرکز و واریز درآمدهاى حاصل از اجراى قانون اصلاح قانون بیمه اجبارى مسوولیت مدنى دارندگان وسایل نقلیه موتورى زمینى در مقابل شخص ثالث، حساب بانکى لازم را نزد بانک مرکزى افتتاح کند. به گزارش خبرگزاری مهر، در مصوبه هیات‌وزیران آمده است: وجوه متمرکز شده در حساب مذکور با درخواست شخص مجاز در صندوق تامین خسارت‌هاى بدنى به حساب بانکى پرداخت صندوق یاد شده که به تعداد مورد نیاز توسط خزانه و با درخواست اشخاص مجاز صندوق

مذکور نزد شبکه بانکى دولتى کشور افتتاح مى‌شود، واریز خواهد شد. بر این اساس، موجودى حساب‌هاى بانکى با امضای اشخاص مجاز صندوق تامین خسارت‌هاى بدنى بیمه مرکزى ایران و با رعایت مقررات قانونى براى پرداخت‌ها و تعهدات قانونى صندوق یاد شده قابل‌تخصیص و پرداخت است. همچنین وزارت امور اقتصادى و دارایى (خزانه) موظف است براى سال ۱۳۸۷ نیز مطابق مفاد بند‌هاى این مصوبه ‌نسبت به واریز منابع درآمدى صندوق تامین خسارت‌هاى بدنى به حساب فوق اقدام کند.