گروه بازارپول- مدیر عامل بانک سپه در تشریح سیاست‌های سال ۸۸ این بانک گفت: با توجه به نامگذاری شایسته سال ۸۸ به نام سال «اصلاح الگوی مصرف» از سوی مقام معظم رهبری باید به تعدیل نسبت مصارف به منابع و وصول مطالبات معوق در بانک توجه ویژه‌ای شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، قنبری در دیدار با مدیران و کارکنان بانک ضمن بیان این مطلب گفت: الگوی ما در سال‌جاری رعایت نسبت مصارف به منابع است و بایستی الگوی مصرف بانک به رقم ۸۰درصد منابع برگردد.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب نقدینگی بانک سپه در پایان سال گذشته خاطرنشان کرد: با همت و تلاش همکاران، بانک سپه در سال گذشته موفق به رفع مشکل اضافه برداشت از بانک مرکزی شد.

وی در ادامه اظهار داشت: در سال‌جاری نیز باید ضمن در نظر گرفتن نقدینگی و ذخایر قانونی، با افزایش منابع و وصول مطالبات، نسبت‌های منابع به مصارف را متعادل کنیم.

قنبری با اشاره به ارائه خدمات بانکی توسط شعب بانک سپه در ایام تعطیلات نوروزی امسال گفت: بانک سپه تنها بانکی بود که در ایام مذکور به خدمات رسانی به مردم پرداخت که شایسته است از همت والای تمام کارکنانی که در جهت ترفیع جایگاه این بانک تلاش کرده اند، قدردانی شود.

مدیر عامل بانک سپه در ادامه از جوایز ویژه ۴۵۰میلیون ریالی این بانک در قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه در سال‌جاری خبر داد و اظهار داشت: به‌رغم محدودیت‌های موجود برای جوایز ویژه بانک‌ها که سقف آن حداکثر ۲۵۰میلیون ریال است، این بانک با اختصاص یک فقره تسهیلات ۵۰میلیون ریالی خودرو و یک فقره تسهیلات ۱۵۰میلیون ریالی مسکن موفق شد، مبلغ جوایز ویژه خود را در این دوره قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه به مبلغ ۴۵۰میلیون ریال افزایش دهد.

قنبری در دیدار با مدیران و کارکنان بانک سپه برنامه‌های بخش‌های مختلف این بانک را تشریح کرد و گفت: تمام مدیران امور، مناطق و روسای ادارات در سال‌جاری باید تلاش خود را در جهت اعتلای بانک سپه و ایجاد تحولات اساسی به‌کار گیرند.

وی با اشاره به تحولات بخش امور ساختمان و پشتیبانی از برنامه این بانک در راستای ساماندهی وضعیت ساختمان‌ها و املاک موجود خبر داد و افزود: بانک سپه تلاش می‌کند در کنار سایر عواملی که از اعتبار و نماد بانک نشان دارد، به امور ساختمان برای ایجاد اطمینان بیشتر در مشتریان و سپرده‌گذاران توجه ویژه‌ای داشته باشد. مدیرعامل بانک سپه راه‌اندازی سیستم‌های موبایل بانکینگ، اینترنت بانکینگ و تلفن بانکینگ را در سال‌جاری از نمونه‌های بارز تحولات بخش انفورماتیک این بانک برشمرد و ابراز امیدواری کرد: تحولات و نوآوری‌های بیشتری در این بخش ایجاد شود. قنبری بر حرکت بخش امور اداری و پرسنلی به سوی تحول‌گرایی‌، دانش محوری و شایسته سالاری تاکید کرد و اظهار داشت: تلاش می‌کنیم همکاران در بخش‌های مختلف بانک اعم از استان‌ها و شهرستان‌ها در جایگاهی متناسب با توانمندی های خود قرار گیرند.

وی شفافیت مالی را رویکرد اصلی بخش مالی بانک سپه در سال‌جاری عنوان کرد و افزود: در راستای کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدها، روان‌سازی نظام مالی و گردش نقدینگی سعی می‌کنیم منابع بانک با دقت و حساسیت بیشتری اداره شود.

مدیرعامل بانک سپه بر ضرورت ارتقای جایگاه بخش سازمان،‌ مطالعات و برنامه‌ریزی به منظور اعتلای بیش از پیش این بانک در راستای ارائه خدمات نوین تاکیدکرد.

قنبری در خصوص تحولات بخش اعتبارات بانک سپه در سال گذشته خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده، این بانک موفق شد مصارف خود را در سال گذشته کنترل کند و همچنین نتایج ارزنده‌ای در بخش وصول مطالبات حاصل شود.

وی حرکت به سمت اعتبارات خرد و متنوع را از برنامه‌های سال‌جاری همچون سال گذشته نام برد و گفت: در کنار وصول مطالبات معوق، تلاش می‌کنیم با اعطای تسهیلات کار آمد در بخش تولید، ‌خدمات و... مشتریان نمونه خود را حفظ کنیم.

قنبری، بانک سپه را در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی سرآمد بانک‌های کشور دانست و اظهار داشت: با برنامه‌های پیش‌بینی شده در بخش‌های فرهنگی، هنری، بسیج، ‌امربه معروف و نهی از منکر در سال‌جاری، این بانک به عنوان نخستین بانک ایرانی در بخش‌های یاد شده همچنان پیشتاز خواهد بود.