موسسه اقتصادی بیزینس مانیتور در تازه‌ترین گزارش خود پیش‌بینی کرد که ذخایر خارجی ایران به جز طلا در سال جاری ۱۳‌میلیارد و ۵۰۰‌میلیون دلار کاهش و تا سال ۱۳۹۲ از مرز ۱۰۰میلیارد دلار می‌گذرد.

به گزارش ایسنا، بیزینس مانیتور در گزارش سه‌ماهه دوم ۲۰۰۹ خود ذخایر خارجی ایران به جز طلا در سال گذشته را ۹۵میلیارد و ۵۰۰‌میلیون دلار برآورد و پیش‌بینی کرد که این شاخص با ۱۳میلیارد و ۵۰۰‌میلیون دلار کاهش در سال جاری به ۸۲‌میلیارد دلار برسد.

به اعتقاد بیزینس‌ مانیتور، روند نزولی ذخایر خارجی ایران طی سال‌ آتی نیز ادامه خواهد داشت، به‌طوری‌که انتظار می‌رود در سال آینده ذخایر ۷۷میلیارد و ۲۰۰‌میلیون دلاری برای کشور به ثبت برسد.

به اعتقاد این موسسه از سال ۱۳۹۰ کشور شاهد افزایش ذخایر خارجی خواهد بود به طوری که برای این سال ذخایر ۷۸میلیارد و ۱۰۰میلیون دلاری پیش‌بینی شده است که با ۱۱میلیارد و ۹۰۰‌میلیون دلار افزایش در سال ۱۳۹۱ این شاخص معادل ۹۰میلیارد دلار خواهد بود.

سال ۱۳۹۲ سالی است که ذخایر خارجی ایران به جز طلا از مرز ۱۰۰میلیارد دلار می‌گذرد و انتظار می‌رود برای این شاخص در این سال رقم ۱۰۰‌میلیارد و ۸۰۰‌میلیون دلار ثبت شود.