جورج سورس یک سرمایه‌دار صهیونیست با پایدار خواندن رکود اقتصادی آمریکا بانک‌های آمریکایی را به اجسادی تشبیه کرد که خون اقتصاد این کشور را می‌‌‌‌‌‌‌‌‌مکند.

به گزارش خبرگزاری فارس، جورج سورس، سرمایه‌دار صهیونیست آمریکا رکود اقتصادی در این کشور را پایدار و شدید خواند و پیش‌بینی کرد این کشور پس از پشت سرگذاشتن رکود تا مدتی رشدی بسیار اندک با تورم بالا را تجربه خواهد کرد.

وی که در مصاحبه با رویترز سخن می‌گفت، افزود: «سیاست‌های اتخاذ شده برای نجات بانک‌ها آن‌ها را به اجسادی تبدیل می‌کند که تنها با نوشیدن خون اقتصاد می‌توانند خود را زنده نگه‌دارند و بدین ترتیب رکود اقتصادی پایداری را در آمریکا خواهیم داشت».

وی در مورد زمان احیای اقتصاد آمریکا نیز گفت:«من انتظار ندارم در سه ماهه سوم یا چهارم چنین اتفاقی بیفتد و در واقع ما در رکودی کاملا پایدار قرار داریم».

سورس گفت: شاید در سال ۲۰۱۰ چیزی به نام رشد اقتصادی در آمریکا را شاهد باشیم. اکثر کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند سیر قهقرایی اقتصاد آمریکا در سه ماهه سوم ۲۰۰۹ متوقف شود و در سه ماهه چهارم رشد اقتصادی به این کشور بازگردد.

در عین حال سورس گفت: اگرچه ممکن است اقتصاد احیا شود، اما دیگر اقتصاد به سر جای قبلی خود باز نمی‌گردد.

وی وضعیت بازار مسکن و نظام مالی را برای احیای اقتصاد آمریکا سرنوشت‌ساز دانست. سورس ضمن انتقاد از طرح نجات بانک‌ها گفت: ما وضعیتی را ایجاد کرده‌ایم که اگرچه برخی بانک‌ها موفق می‌شوند خود را از گودال بیرون بکشند، اما وزن خود را به روی اقتصاد می‌اندازند. این بانک‌ها به جای احیای اقتصاد، خون آن را می‌مکند تا بتوانند خود را زنده نگه‌دارند.

وی همچنین با تحت فشار خواندن دلار آمریکا از احتمال کنارگذاشته شدن دلار به عنوان گزینه مطلوب برای پس انداز و جمع‌آوری ذخایر ارزی در جهان خبر داد.

وی گفت: من فکر می‌کنم دلار زیر سوال رفته و باید نظام مالی جهان دوباره تشکیل شود و آمریکا نیز از آن پیروی کند.