مدیرعامل بانک صنعت‌ومعدن گفت: حدود ۲۱‌هزار میلیارد ریال در سال جاری در این بانک مصوب شده است.

«محمدرضا پیشرو» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، ‌افزود:‌ تسهیلات در این بانک به طور عمده در قالب طرح آمایش و به ویژه تامین نقدینگی واحدهای دایر و فعال بوده ونسبت به سال گذشته از رشدی معادل ۲۰‌درصد برخوردار بوده است.

وی، برخی از مصوبات دولت برای بهبود وضعیت تولید را مناسب ارزیابی کرد و اظهار داشت: دولت در مصوبه‌ای برای جلوگیری از زیان افرادی که تسهیلات ذخیره ارزی در سنوات گذشته را دریافت کرده و با افزایش نرخ ارز مواجه شده‌اند، تدابیری اتخاذ کرده که کمک مناسبی به این افراد می‌کند.

به گفته پیشرو، مهم‌ترین رسالت بانک صنعت ومعدن در سال ۸۷ اجرای طرح آمایش بوده که براساس آن طرح‌ها با توجه به قابلیت‌ها و مزیت‌های نسبی هر استان تعریف و تصویب شده است.

مدیرعامل بانک صنعت‌ومعدن ادامه داد: براساس طرح آمایش، طرح‌ها به بخش‌های ایجادی، تکمیل و نیمه تمام و تامین نقدینگی واحدهای تولیدی موجود تقسیم‌بندی شده‌اند.

وی افزود: با وجودی که از اجرای طرح آمایش تنها سه ماه می‌گذرد اما در این مدت ۱۰۰ طرح مصوب در قالب سرمایه در گردش و حدود ۱۰۵ طرح ایجادی مصوب شده است.

پیشرو تصریح کرد: از آنجا که سرمایه پایه بانک بالاتر از بانک‌های دیگر است (حدود ۲۹‌هزار میلیارد ریال) و خط اعتباری که بانک مرکزی در اختیار این بانک قرار داده، این بانک مشکلی در خصوص تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی ندارد. مدیرعامل بانک صنعت ومعدن اظهار داشت: همچنین برای کمک به واحدهای تولیدی اختیارات شعب در استان‌ها افزایش و سقف اعتباری برای هر مشتری نیز تعیین و تصویب شده تا در قالب آن بتواند اقساط را پرداخت و دریافت کند و دیگر نگرانی برای دریافت مجدد تسهیلات نداشته باشد، این امر کمک موثری به کاهش مطالبات معوق در این بانک کرده است.

وی با بیان آنکه بانک صنعت‌ومعدن تاکنون نرخ بیش از ۱۲‌درصد را برای تسهیلات با عقود مشارکتی و مبادله‌ای اعمال نکرده است، ‌گفت: این امر در راستای حمایت از بخش صنعت‌ومعدن انجام شده است.

پیشرو، برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران و تشکیل دوره آموزشی با همکاری یونیدو با هدف تقویت بدنه کارشناسی را از اقدام‌های بانک برای ارتقای سطح خدمات اعلام کرد.

وی اظهار داشت:‌ بانک صنعت‌ومعدن برای افزایش میزان فعالیت‌ها در جهت ارتقای سطح منابع و نقدینگی طرح خدمت را به دلیل محدودیت در شعب اجرا کرده است.

مدیرعامل بانک صنعت‌ومعدن گفت: در این طرح بانک صنعت‌ومعدن و بانک ملی تفاهم‌نامه‌ای انعقاد کرده که براساس آن تمام چک‌های بانک صنعت‌ومعدن در بانک ملی و بالعکس دریافت و پرداخت می‌شود.