گروه بازار پول- مدیرعامل و رییس هیات‌مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران از ارائه پوشش بیمه‌ای و ضمانتی نزدیک به ۸۰۰ میلیون دلار از صادرات غیرنفتی کشور در سال ۱۳۸۷ توسط این صندوق خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی صندوق ضمانت صادرات، سیدعلی با اعلام این خبر که برای اولین بار از زمان تاسیس صندوق در سال ۱۳۷۳، شرایط عضویت این موسسه در «اتحادیه برن» به عنوان معتبرترین اتحادیه «موسسات اعتبار صادراتی» فراهم آمده است، از ارسال تقاضای عضویت نماینده ایران به دبیرخانه اتحادیه مذکور در لندن خبر داد.

شایان ذکر است «اتحادیه برن» با هدف تدوین و تنظیم اصول صحیح صنعت بیمه اعتبار صادراتی و سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۱۹۳۴ تاسیس شد. این اتحادیه زمینه لازم جهت تبادل اطلاعات و تجربیات فنی بین ۵۱ عضو خود را که همگی موسسات بیمه اعتبار صادراتی/سرمایه‌گذاری از ۴۲ کشور جهان هستند ، فراهم می‌آورد.

سیدعلی اظهار داشت یک شرکت بیمه اعتبار صادراتی برای اینکه به عضویت دائم این اتحادیه درآید باید شرایط لازم از جمله دستیابی به حجم پوششی بیش از ۴۵۰میلیون دلار را احراز کرده و برای مدتی در انجمن مقدماتی آن موسوم به «کلوپ پراگ» فعالیت کرده باشد.

این مقام مسوول با اشاره به رکورد ثبت شده عملکرد صندوق در سال گذشته که پس از موسسه اعتبار صادراتی ترکیه، بزرگترین حجم پرتفوی و کمک به صادرکنندگان بومی را در سطح منطقه دارا است، اظهار داشت: احراز شرایط عضویت صندوق ضمانت صادرات ایران در این اتحادیه معتبر بین‌المللی مدیون شرکت‌ موثر صندوق در اجلاس‌های شش‌ماهه کلوپ پراگ و رشد عملکرد قابل توجه صندوق در سال‌های اخیر بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد در صورت عدم برخورد سیاسی با درخواست عضویت نماینده جمهوری اسلامی ایران، صندوق در آینده‌ای نزدیک به عضویت دائم این اتحادیه درآمده و از خدمات آن بیش از پیش بهره‌مند شود.