بدهی خارجی کشور که در پایان اسفندماه سال ۱۳۸۶ به ۲۸‌میلیارد و ۶۴۷‌میلیون دلار رسیده بود، طی ۹ ماه ابتدایی سال ۸۷ معادل ۶‌میلیارد دلار کاهش داشته است.

بانک مرکزی در گزارشی اعلام کرد: بدهی خارجی کشور که در پایان اسفندماه سال ۱۳۸۶ به ۲۸‌میلیارد و ۶۴۷‌میلیون دلار رسیده بود، طی ۹ ماه ابتدایی سال ۸۷ ، ۶‌میلیارد دلار کاهش داشته است.

همچنین بررسی‌ها بیانگر این است روند نزولی بدهی خارجی کشور از فروردین ماه سال۱۳۸۷ تداوم یافته به طوری که بدهی ۶/۲۸‌میلیارد دلاری خارجی کشور در اسفند ماه سال ۱۳۸۶ به ۲۷‌میلیارد و ۴۷۱‌میلیون دلار در پایان فروردین ۸۷ رسید.

روند کاهش میزان بدهی خارجی کشور طی ماه‌های بعدی نیز ادامه پیدا کرد و با ثبت رقم ۲۶‌میلیارد و ۵۱۳‌میلیون دلار در اردیبهشت ماه و ۲۶‌میلیارد و ۲۷۰‌میلیون دلار در خرداد ماه سال جاری به ۲۵‌میلیارد و ۷۳۵‌میلیون دلار در تیر ماه سال گذشته رسید.

با ادامه کاهش بدهی خارجی کشور، این میزان در پایان شهریور ماه سال ۸۷ به ۲۳‌میلیارد و ۳۰۴‌میلیون دلار رسید. همچنین این رقم در سه ماهه سوم سال گذشته نیز ادامه یافت به طوری که در آذر ماه سال گذشته بدهی خارجی کشور به ۲۲‌میلیارد و ۷۳۷‌میلیون دلار رسید.

هم اکنون از مجموع بدهی‌های خارجی بالفعل (قطعی) کشور، ۶‌میلیارد و ۶۳۹‌میلیون دلار بدهی خارجی کوتاه مدت و ۱۶‌میلیارد و ۹۸‌میلیون دلار نیز بدهی خارجی میان مدت و بلند مدت است.