بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران نتایج رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه کشور را اعلام کرد، به طوری که در بخش دولتی البرز و ایران و در بخش خصوصی پاسارگاد و رازی برتر شدند.

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران نتایج رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه کشور را اعلام کرد به طوری که در بخش دولتی البرز و ایران و در بخش خصوصی پاسارگاد و رازی برتر شدند.

به گزارش ایلنا، رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه بر مبنای صورت‌های مالی مصوب سال ۱۳۸۶ و صورت‌های مالی تجدید ارائه شده سال ۱۳۸۵ با انجام تعدیلات لازم در طبقه‌بندی حساب‌ها تدوین شده است.

شش شاخص اصلی مورد استفاده برای رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه عبارتند از: حضور در بازار بیمه، کارآیی عملیاتی، حضور و کارآیی در بازار سرمایه، توانایی مالی، توانایی ایفای تعهدات، شفافیت گزارش‌گری مالی که بر اساس این شاخص‌ها بیمه‌های البرز، ایران، پاسارگاد و رازی بیمه‌های برتر معرفی شدند.

برپایه این گزارش، در بخش دولتی، شرکت سهامی بیمه البرز در ۵ شاخص از شاخص‌های اعلام شده برتر شناخته شد و در بین شرکت‌های دولتی رتبه اول را کسب کرد. در بخش دولتی همچنین شرکت سهامی بیمه ایران در چهار شاخص برتری داشت.

در بخش خصوصی از بین ۱۶ شرکت که مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند شرکت بیمه پاسارگاد با برتری در مورد ۴ شاخص از شاخص‌های اعلام شده رتبه برتر را به دست آورد. شرکت سهامی بیمه رازی دومین شرکت بیمه از بخش خصوصی در سه شاخص زمینه برتر را کسب کرد.