بعد از پذیرش اولیه بانک صادرات در بهمن ۸۶ در هیات پذیرش بورس، سرانجام این بانک توانسته است شروط

۱۸ گانه بورس را احراز کرده و در انتظار تعیین زمان عرضه در سال جدید باشد.

غلامرضا خلیل ارجمندی ـ مسوول خصوصی سازی بانک صادرات ـ در گفت‌وگو با ایسنا، از واگذاری این بانک در هفته اول اردیبهشت خبرداد و گفت: درسال گذشته تمامی موارد درخواست شرکت بورس در اختیار این شرکت گذاشته شده است و شروط ۱۸گانه بورس در مورد بانک صادرات رعایت شده است. وی با تاکید بر اینکه کلیه اقدامات بانک صادرات برای واگذاری انجام شده و این بانک آماده واگذاری است، عنوان کرد: اساسنامه بانک صادرات اصلاح و این بانک به شرکت‌ سهامی عام تبدیل شده است. همچنین امیدنامه آن به شرکت بورس ارائه شده و تعهدنامه آن نیز در اختیار سازمان بورس است. ارجمندی عنوان کرد: برای واگذاری بانک صادرات در انتظار برگزاری جلسه پذیرش و تعیین زمان عرضه پنج درصد از سهام این شرکت در بورس هستیم تا این کمیته تاریخ عرضه را مشخص کند.

مسوول خصوصی سازی بانک صادرات در ادامه اعلام کرد: در حال حاضر مشکلی در خصوص واگذاری بانک صادرات وجود نداشته و با برگزاری جلسه پذیرش شرکت بورس، این بانک‌ در پایان فروردین و یا هفته اول اردیبهشت وارد بورس می‌شود.

مدیر امور مالی بانک صادرات یادآور شد: نحوه قیمت‌گذاری سهام بانک صادرات در اختیار سازمان خصوصی سازی بوده و در روز اول پنج درصد از سهام این بانک در بورس عرضه شده و پنج درصد به عنوان سهام ترجیحی کارکنان شرکت واگذار می‌شود. وی تصریح کرد: خصوصی سازی بانک‌ها فرآیند پیچیده‌ای است زیرا شفاف سازی اطلاعات و مطالبات آنها زمان‌بر بوده و این امر طبیعی است، ولی با تاخیرات به وجود آمده عرضه بانک صادرات در اوایل سال ۸۸ قطعی است.

بانک صادرات در ۹ بهمن ۸۶ با ۱۸ شرط مورد پذیرش هیات پذیرش قرار گرفت و مقرر شد که پس از رعایت این شروط وارد بورس شود.