بازار طلا پس از تعطیلات نوروزی هنوز گرم نشده گرچه در ایام عید شاهد نوسان بیش از ۵۰ دلاری در قیمت جهانی هر اونس طلا بودیم.

به گزارش ایسنا در روز پایانی سال ۸۷ قیمت جهانی هر اونس طلا ۹۱۲ دلار بود که با توجه به افزایش قیمت نفت و بهبود شاخص بورس‌ها در هفته اول، قیمت جهانی هر اونس طلا به ۹۵۰ دلار رسید، اما از روز گذشته مجددا کاهش شدیدی را تجربه کرد، به صورتی که هر اونس طلا پس از حدود دو ماه به زیر ۹۰۰ دلار سقوط کرده و به ۸۹۳ دلار رسید.

بنا به گفته محمد کشتی‌آرای، نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، با توجه به تعطیلی مراکز اصلی طلا و سکه کشور، قیمت سکه در سطح کشور متفاوت بود و به طور میانگین سکه بهار آزادی طرح جدید ۲۱۲هزار و ۵۰۰ تا ۲۱۵هزار تومان، نیم‌سکه ۱۱۲ تا ۱۱۴هزار تومان و ربع سکه ۵۳هزار و ۵۰۰ تا ۵۵هزار تومان به فروش می‌رفت.

او ادامه داد: معمولا در ایام پس از عید قیمت‌های جهانی پایین‌تر است، چون عرضه و تقاضایی وجود ندارد، اما با گذشت زمان قیمت‌ها شفاف و روشن می‌شود.

به گفته کشتی‌آرای در ایام عید پایین‌ترین قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار ۲۰هزار و ۲۵۰ تومان و بالاترین قیمت آن ۲۲هزار و ۱۰۰ تومان بوده است.