مدیرعامل بیمه البرز با بیان اینکه خصوصی‌سازی بدون آزاد‌سازی به موفقیت نمی‌رسد، گفت: باید زمینه حذف تعرفه‌های بیمه توسط دولت و شورای‌عالی بیمه با بسترسازی بیمه مرکزی ایران فراهم شود.

محمد امین در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با بیان اینکه اکثر اسناد مربوط به واگذاری بیمه البرز به‌سازمان بورس و اوراق بهادار و‌سازمان خصوصی‌سازی ارائه شده است، افزود: در واگذاری شرکت‌های بیمه باید به برخی موارد همچون موضوع نمایندگی‌ها و شبکه‌های فروش و بدهی‌ها و تعهدات آنها توجه کرد.

مدیرعامل بیمه البرز با تاکید بر اینکه در واگذاری بنگاه‌های اقتصادی از جمله شرکت‌های بیمه باید به مواردی همچون افزایش کارآئی و بهره‌وری توجه کرد، افزود: خصوصی‌سازی بدون آزاد‌سازی به موفقیت نمی‌رسد.

وی ادامه داد: با توجه به این امر باید زمینه حذف تعرفه‌های بیمه توسط دولت و شورایعالی بیمه با بسترسازی بیمه مرکزی ایران فراهم شود. امین بر شفاف‌سازی شرکت‌های بیمه مشمول اصل ۴۴ به منظور واگذاری سهام تاکید و تصریح کرد: اصلاح ساختار شرکت‌های بیمه نیز از دیگر موضوعاتی است که باید به آن توجه کرد. وی پیش‌بینی کرد که با واگذاری سهام شرکت‌های بیمه مشمول واگذاری، وضعیت صنعت بیمه در کشور بهبود و رشد یابد. مدیرعامل بیمه البرز بر جلوگیری از واگذاری سهام شرکت‌های بیمه به صورت خرد و یا در بخش سهام عدالت تاکید کرد و اظهار داشت: عرضه سهام شرکت‌های قابل واگذاری تنها بخشی از فرآیند اجرای اصل ۴۴ است.