گروه بازار پول- مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران و رییس کل بانک مرکزی جیبوتی، سند اعطای خط اعتباری جمهوری اسلامی ایران به جیبوتی را امضا کردند.

این قرارداد، پس از مذاکرات مشترک هیات‌های عالی‌رتبه که در حضور دکتر محمود احمدی‌نژاد رییس جمهوری و اسماعیل عمرگیله رییس‌جمهور جیبوتی برگزار شد، به امضا رسید.

این سند همکاری را دکتر «کورش پرویزیان» و «جاماهاید» رییس کل بانک مرکزی جیبوتی در پایتخت این کشور یعنی شهر جیبوتی به امضا رساندند.

همچنین چهار سند دیگر در زمینه‌های همکاری وزارت امور خارجه دو کشور، لغو روادید سیاسی و خدمت، سند کمک توسعه‌‌ای و سند مربوط به ساخت مرکز فنی و حرفه‌‌ای در جیبوتی به امضای منوچهر متکی و محمد علی یوسف، وزیران امور خارجه ایران و جیبوتی رسید.

پیش از این، در بهمن ماه سال‌جاری، بانک توسعه صادرات ایران آمادگی خود را برای اعطای خط اعتباری ۱۰‌میلیون دلاری به جیبوتی اعلام کرده بود.

دکتر پرویزیان با اشاره به تامین مالی «احداث پروژه پارلمان جیبوتی» در قالب اعتبار خریدار گفت: بانک توسعه صادرات ایران، پروژه ساختمان پارلمان جیبوتی را که در حال احداث است، تامین مالی نموده و آمادگی دارد در بخش‌های دیگر صادراتی نیز به کشور جیبوتی خط اعتباری اختصاص دهد.