اگر پیشنهاد‌دهندگان تاسیس بیمه تعاون قادر به تامین سرمایه لازم جهت تاسیس این بیمه باشند، بیمه مرکزی مجوز لازم را برای آنان صادر می‏کند.

به گزارش سایت بیمه مرکزی، جواد فرشباف ماهریان رییس کل بیمه مرکزی ایران با اعلام این مطلب اظهار کرد: بیمه مرکزی ایران پیگیر بررسی اساسنامه بیمه تعاون است. وی افزود: موافقت کلی بیمه مرکزی با تاسیس بیمه تعاون اعلام شده است. اگر سرمایه اولیه از سوی پیشنهاددهندگان تامین شود، به طور قطع مجوز لازم برای راه‌اندازی بیمه تعاون صادر خواهد شد. رییس کل بیمه مرکزی با بیان این مطلب که تاسیس بیمه تعاون مشمول پذیره‌نویسی می‏شود، تصریح کرد: تاسیس این بیمه تا پایان سال جاری انجام نمی‏شود. وی در خصوص واگذاری سهام شرکت بیمه البرز خاطرنشان کرد: سازمان خصوصی‌سازی و سازمان بورس باید برای اخذ مجوز در بورس اقدامات لازم را انجام دهند.

فرشباف ماهریان با اشاره به فعالیت‏های انجام شده برای واگذاری سهام شرکت بیمه البرز گفت: بیمه البرز هم اکنون منتظر ورود به بورس است. وی در خصوص تحقق اهداف بیمه‏ای در برنامه چهارم توسعه اذعان داشت: گزارش عملکرد بخش بیمه و تحقق اهداف آن در برنامه چهارم توسعه سال آینده ارائه می‏شود.

رییس شورای‌عالی بیمه با اشاره به تدوین و ارائه بسته اهداف بیمه‏ای برای برنامه پنجم توسعه گفت: بیمه مرکزی پیگیری‏های لازم را جهت لحاظ شدن این بسته در تدوین برنامه پنجم توسعه انجام داده است. وی با اشاره به رکود اقتصادی داخلی و خارجی اظهار امیدواری کرد رشد ضریب نفوذ بیمه با توجه به اهداف بیمه‌ای منظور شده در برنامه پنجم توسعه حفظ و محقق شود.