دنیای اقتصاد - افزایش شدید بهای جهانی طلا، نرخ هر قطعه سکه بهار آزادی را روزگذشته با ۱۲هزار تومان افزایش تا حد ۲۲۶هزار تومان بالا برد.نرخ سکه بهار آزادی (طرح امامی) طی یک هفته گذشته با افزایش تقریبی ۹درصدی خود از حد ۲۰۷هزار تومان به ۲۲۶هزار تومان افزایش یافته که مبلغی در حدود ۱۹هزارتومان افزایش را ثبت کرده است. افزایش ۱۲هزار تومانی قیمت سکه

گروه بازار پول- افزایش شدید بهای جهانی طلا، نرخ هر قطعه سکه بهار آزادی را روزگذشته با ۱۲هزار تومان افزایش تا حد ۲۲۶هزار تومان بالا برد.

نرخ سکه بهار آزادی (طرح امامی) طی یک هفته گذشته با افزایش تقریبی ۹درصدی خود از حد ۲۰۷۵۰۰تومان به ۲۲۶هزار تومان افزایش یافته که مبلغی در حدود ۱۸۵۰۰تومان افزایش را ثبت کرده است. هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز روزگذشته به ۲۲۷هزار تومان رسید که نسبت به نرخ روزپنجشنبه ۹هزار تومان و نسبت به نرخ هفته گذشته ۱۲هزار تومان افزایش قیمت را در جدول فروش خود ثبت کرد. در این مدت این سکه ۵/۵درصد رشد قیمت داشته است. نیم سکه و ربع سکه نیز روزگذشته با ۵هزار تومان و یک هزار تومان افزایش به ترتیب نرخ ۱۱۶هزار تومان و ۵۸هزار تومان را ثبت کردند.

نرخ هر اونس طلا در معاملات جهانی روز گذشته ۱۴دلار و طی یک هفته گذشته بیش از ۵۰دلار افزایش داشته است.

روزگذشته نرخ هر اونس طلا پس از اوج گرفتن تا مرز ۱۰۰۶دلار در حد ۲۰/۹۹۳دلار بسته شد. نرخ جهانی طلا به دلیل افت شدید شاخص‌های بازار سهام آمریکا در شرایط کاهش نرخ بهره تا کمتر از ۲۵/۰درصد بهترین جذابیت را برای سرمایه‌گذاران فراهم آورده است. ابراز نگرانی‌های پی‌درپی فعالان بازارهای مالی و صنعتی آمریکا در خصوص عدم کفایت طرح ۸۰۰میلیارد دلاری اوباما برای نجات اقتصاد آمریکا روزهای گذشته بالاخره از زبان سخنگوی کاخ سفید و مقالات بانک مرکزی آمریکا به شکل جدیدی شنیده شد.