مسوول خصوصی‌سازی بانک ملت از بازارگردانی سهام بانک ملت در آینده، تعدیل مثبت سود سهام بانک ملت در اسفند ماه، احتمال برگزاری مجمع سالانه در خرداد ۸۸ و تقسیم سود ۱۵تومانی هر سهم بانک ملت خبر داد. فتحعلی خوشبین در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس، اظهار کرد: ۳۲۴میلیون سهم بانک ملت در حالی امروز (دیروز) به ارزش ۳۴‌میلیارد تومان در عرض ۲۸ دقیقه به فروش رفت که این واگذاری با استقبال مناسب افراد حقیقی خصوصا سهامداران ساکن شهرستان‌ها انجام شد. وی ادامه داد: این استقبال در شرایطی با توجه به حجم اندک معاملات بازار رخ داد که برخی اعلام می‌کردند عرضه سهام بانک ملت در روزهای پایانی سال مساعد نیست و این اقدام باید در اردیبهشت سال آینده صورت گیرد، اما فروش ۵‌درصد از سهام بانک ملت نشان داد که حضور بانک ملت در بورس با اقبال عمومی مواجه شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فروش ۳۲۴میلیون سهم بانک ملت با بازارگردانی همراه بود یا خیر اظهار کرد: بازار سهام خود به عنوان بازارگردان بانک ملت عمل کرد و فروش باقیمانده سهام بانک ملت بدون اعمال بازارگردانی بود. وی ادامه داد: اما در آینده استفاده از بازارگردان برای معاملات سهام بانک ملت در نظر گرفته خواهد شد که در این رابطه به دنبال شرکت‌های سرمایه‌گذاری مناسب هستیم، اما هنوز در این رابطه تصمیم خاصی نگرفته‌ایم. وی درباره کشف قیمت ۱۰۵تومانی هر سهم بانک ملت به فارس گفت: این کشف قیمت پایین و برای سهامداران و خریداران جدید بانک ملت مناسب بود؛ چرا که با برگزاری مجمع سالانه، حدود ۱۵‌تومان از سود ۱۸۵‌ریالی هر سهم بانک ملت تقسیم خواهد شد که با توجه به کشف قیمت ۱۰۵‌تومانی هر سهم، بیش از ۲۷‌درصد سود نصیب سهامداران می‌شود. خوشبین درباره زمان برگزاری مجمع سالیانه بانک ملت نیز گفت: با توجه به سال مالی ۳۰ اسفند ۸۷ بانک ملت ، در نظر داریم از فرصت ۴ ماهه برای برگزاری مجمع سالانه به نحو مناسبی استفاده کنیم. بنابراین برخلاف سال‌های گذشته مجمع سالانه زودتر از گذشته و در خرداد ماه ۸۸ و با پیشنهاد تقسیم سود ۸۰‌درصدی هیات مدیره تشکیل خواهد شد. مسوول خصوصی‌سازی بانک ملت خاطر نشان کرد: با توجه به واگذاری بلوک ۵‌درصدی بانک ملت و وضعیت مناسب این بانک باید منتظر اخبار خوبی در راستای تعدیل مثبت سود سهام بود.

وی ادامه داد: هر چند تعدیل مثبت سود سهام هنوز قطعی نشده، اما بر اساس بررسی‌های عملکرد ۹ ماهه بانک ملت ، احتمالا در اسفند ماه سود سهام بانک ملت تعدیل خواهد شد.

خوشبین در خصوص عرضه ۱۵‌درصد دیگر از سهام بانک ملت نیز گفت: بر اساس تعهدات سازمان خصوصی‌سازی باید ۱۵‌درصد از سهام بانک ملت نیز عرضه شود که این تصمیم به عهده سازمان خصوصی‌سازی است.

وی در خاتمه گفت: فرآیند واگذاری ۵‌درصد از سهام ترجیحی به کارکنان ملت ظرف روزهای آینده آغاز خواهد شد.