مدیرعامل بانک رفاه گفت: بانک رفاه با مکاتباتی که با بانک مرکزی انجام داده در صدد افزایش سقف تسهیلات قرض‌الحسنه سکه به ۳میلیون تومان است.

پیمان نوری در گفت‌وگو با باشگاه خبری فارس اظهار داشت: در سال‌جاری بانک رفاه عملکرد خوبی در زمینه جمع‌آوری مسکوکات طلا داشته و بیش از ۳۵۰هزار قطعه انواع مسکوکات به عنوان سپرده گرفته است.

وی افزود: بانک رفاه مکاتبات متعددی در زمینه افزایش تسهیلات با بانک مرکزی داشته‌ و در حال حاضر منتظر جواب بانک مرکزی است. مدیرعامل بانک رفاه تصریح کرد: تا چند سال گذشته ارائه ۵ سکه به عنوان تسهیلات، انگیزه مراجعه به بانک برای طی کردن امور را فراهم می‌کرد، ولی در حال حاضر این تعداد سکه کفایت نمی‌کند. وی با بیان اینکه بانک رفاه کارگران طی مکاتباتی تقاضای افزایش سقف تسهیلات را از بانک مرکزی مطرح کرده است، ادامه داد: این بانک آمادگی دارد تسهیلات خود را در قالب سکه تا معادل ریالی ۳میلیون تومان که تقریبا نزدیک به ۱۵ سکه تمام بهار آزادی است، افزایش دهد. وی بیان کرد: به محض اینکه بانک مرکزی اجازه این اقدام را صادر کند، بانک رفاه می‌تواند به ازای هر مشتری تا معادل ۳میلیون تومان انواع مسکوکات را به صورت قرض‌الحسنه بپردازد. مدیرعامل بانک رفاه خاطرنشان کرد: از آغاز اجرای این طرح بیشترین میزان سپرده‌گذاری توسط یک شخص، ۲۵۰ سکه بوده که در بخش قرض‌الحسنه‌ صرف شده است. نوری در خصوص استقبال از این طرح، افزود: به‌دلیل تغییرات قیمت سکه و ریسک تغییر نرخ، سپرده گذاری سکه طبیعتا در مقابل ریال از استقبال کمتری برخوردار است و علاقه مردم بیشتر به ریال است. وی تصریح کرد: با این وجود با توجه به عدم تبلیغات زیاد در خصوص این طرح، بانک رفاه تاکنون توانسته ۳۰۰ الی ۴۰۰هزار سکه را به عنوان منابع آماده برای ارائه به صورت تسهیلات قرض‌الحسنه جمع‌آوری و بخشی از مشکلات متقاضیان را برطرف کند.