پرداخت سکه به کارمندان تورم را کاهش می‌دهد

یک نماینده مجلس اعطای سکه به جای عیدی به کارمندان دولت را رویه جدیدی در پرداخت مطالبات کارمندان ندانست و گفت: این مساله قبلا هم رایج بوده است و در صورت همه گیر شدن تورم موجود را کاهش می‌دهد. مخبر کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با برنا ضمن استقبال از این تصمیم دولت گفت: پرداخت عیدی کارکنان دولت به صورت سکه بهتر از پرداخت نقدی است و تا حد زیادی از تورم موجود در روزهای پایانی سال می‌کاهد.

محمدرضا خباز افزود: یکی دیگر از دلایل مفید بودن این اقدام این است که بانک مرکزی تمام چک پول‌های بانک های دیگر را جمع کرده و در حال حاضر در بانک‌ها چک پول غیر از بانک مرکزی نیست و در عمل میزان قدرت پول‌دهی بانک‌ها محدود شده و خود به خود در روزهای پایانی سال این مساله نیز افزایش پیدا می‌کند و کمبود نقدینگی در بانک‌ها مشکلاتی را برای مردم به وجود می‌آورد‌.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقدینگی در پایان سال به دلیل حجم مبادلات و خریدهایی که انجام می‌شود، افزایش می‌یابد گفت‌: ‌به نفع نظام اقتصادی کشور است که نقدینگی را به هر روش ممکن کم کند و از این منظر پرداخت سکه به جای پول نقد به میزان زیادی دولت را در دستیابی به سیاست‌های کاهش تورم کمک می‌کند‌.