پرتفوی بیمه پارسیان 21درصد رشد کرد

گروه بازار پول- به مناسبت سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب مراسم انتخاب سی نفر از کارمندان نمونه بیمه پارسیان با حضور رییس کل بیمه مرکزی ایران و اعضای هیات مدیره این شرکت شنبه گذشته در ساختمان مرکزی بیمه پارسیان برگزارشد‌.

حسین کریم خان زند، مدیرعامل بیمه پارسیان در این خصوص یادآورشد: شرکت بیمه پارسیان در فعالیت شش‌ساله خود توانست به عنوان بزرگترین بیمه خصوصی کشور تنها بیمه‌گر خصوصی در میان یک‌صد شرکت برتر کشور براساس رتبه‌بندی شرکت مدیریت صنعتی باشد و همچنین طبق گزارش بیمه مرکزی ایران، درمیان شرکت‌های بیمه کشور از لحاظ توانایی مالی، شفافیت گزارشگری مالی‌، ضریب نفوذ فناوری اطلاعات در فروش بیمه‌نامه و ارائه خدمات و سایت بیمه‌ای حائز رتبه شود که این دستاوردها به جز تلاش صادقانه پرسنل بیمه پارسیان میسرنبود. به گزارش روابط عمومی بیمه پارسیان‌، کریم‌خان‌زند با اشاره به ترکیب نیروی انسانی جوان و تحصیلکرده این شرکت افزود: استراتژی هیات مدیره بیمه پارسیان امروز تحقق یافته و شرکت دارای یک‌هزار و ۵۰ نماینده و واحدهای صدور و پرداخت خسارت در سراسر کشور برای پاسخگویی به مشتریان است.وی اظهارداشت: بیمه پارسیان با دارا بودن ششصد کارمند و یک‌هزار و ۵۰ نماینده و کارکنان آنان زمینه اشتغالزایی بیش از چهارهزار نفر را فراهم کرده است.مدیرعامل بیمه پارسیان تعداد بیمه‌نامه‌های صادره در پایان ۱۰ ماه اول امسال را ۳هزارو۸۴۰ فقره عنوان کرد و گفت: پرتفوی شرکت دردوره مذکور نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱درصد رشد دارد.کریم خان زند ادامه داد: بیمه پارسیان طی مدت یاد شده خسارت یکصد و ۶۰هزار پرونده مربوط به بیمه‌های اتومبیل را پرداخت کرده است. وی تعامل با بیمه مرکزی را رویکرد هیات مدیره بیمه پارسیان در عملکرد شرکت بیان کرد و ادامه داد: اصلاح آیین نامه‌های گوناگون در شورای عالی بیمه و تدوین دستورالعمل‌هایی برای اجرای استاندارد ۲۸ و مالیات برارزش افزوده موجب حل برخی مشکلات بیمه گران شد.به گفته او از میان ۲۲مقاله علمی ارسال شده به بیمه مرکزی برای شرکت در سمینار بیمه و توسعه ۶مقاله برتر متعلق به کارمندان بیمه پارسیان بوده است.

سرعت در توسعه بیمه

دکتر فرشباف ماهریان، رییس کل بیمه مرکزی ایران نیز در این مراسم ضمن یادآوری زمان اندک باقی مانده تا پایان برنامه‌های توسعه‌ای کشور گفت: صنعت بیمه کشور برای تحقق اهداف چشم‌انداز ۲۰ساله، نیازمند رشد قابل توجهی هستیم و شرکت‌ها باید در امر توسعه بیمه و رشد ضریب نفوذ آن با ارائه خدمات نوین گام‌های موثری بردارند.

او با یادآوری اینکه تولید حق بیمه در کشور طی ۳۰ سال گذشته ۱۶۸۰برابر شده است، خاطرنشان کرد: ضریب نفوذ بیمه از ۵/۰ به ۵/۱‌درصد افزایش یافته است، اما این رشد کافی نیست و تمامی عوامل صنعت بیمه و پیش از سایرین خود بیمه مرکزی برای تحول و توسعه بیمه باید پیشقدم باشد.

او برآغاز اصلاحات صنعت بیمه از بیمه مرکزی تاکید کرد و گفت: با توجه به ظرفیت کشور و ایجاد رقابت حرفه‌ای در بازار دستیابی به اهداف متعالی چشم‌انداز ۲۰ساله و کسب قدرت اول منطقه دور از ذهن نیست.

فرشباف با اعلام تدوین برنامه ۵ساله صنعت بیمه در بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: این بسته سیاستی نظارتی به زودی آماده و برای اجرا به شرکت بیمه‌ای با توجه به نقاط قوت و ضعفی که دارد تا پایان دوره مشخص می‌شود تا شرکت‌ها براساس تحقق برنامه توسعه‌ای صنعت بیمه کشور فعالیت کنند.

توسعه بیمه‌های عمر

علی سلیمانی شایسته، رییس هیات‌مدیره بیمه پارسیان نیز در این مراسم یادآورشد: گستردگی، پراکندگی و نوآوری در صنعت بیمه در مقایسه با سیستم بانکی طی سال‌های گذشته بسیار کمتربوده است و برای آموزش نیروی انسانی متخصص کاری صورت نگرفته است. رییس هیات‌مدیره بیمه پارسیان براطلاع‌رسانی درست مزایای خدمات بیمه در کشور تاکید کرد و گفت: چنانچه مردم از مزایای بیمه مطلع باشند آن را خریداری می‌کنند و سهم بیش از ۶۰درصدی بیمه‌های اتومبیل در کل پرتفوی صنعت بیمه دلیلی براین ادعا است.شایسته با بیان اینکه اگر مردم اجبار نداشته باشند دارایی‌های خود را بیمه نمی‌کنند، ادامه داد: توسعه بیمه‌های عمر یکی از استراتژی‌های بیمه پارسیان طی سال گذشته بود که با ارائه طرح‌های نوین‌، آموزش نمایندگان ویژه و تبلیغات، گام‌های موثری برای رشد آن در ترکیب پرتفوی برداشت.

وی با یادآوری اینکه افراد با داشتن اطلاعات درست بیمه‌ای‌، خدمات بیمه را نیز در سبد خانوار قرار خواهند داد، افزود: بیمه مرکزی نیز با اصلاح آیین‌نامه سرمایه‌گذاری و رفع محدودیت‌های نحوه انتخاب سرمایه‌گذاری‌، دست شرکت‌های بیمه را برای انتخاب بازگذارد تا در محیطی رقابتی و اطمینان از بازگشت سرمایه‌گذاری‌ها، سهم بیمه‌های زندگی در پرتفوی صنعت بیمه افزایش یابد. شایسته در خاتمه گفت: مقررات زدایی و روان‌سازی تصمیمات بیمه‌ای جز با تصمیم بیمه مرکزی اتفاق نخواهد افتاد‌.