اعطای خط 10‌میلیون دلاری بانک توسعه صادرات به کشور «جیبوتی»

در دیدار رییس‌کل بانک مرکزی جیبوتی با دکتر کورش پرویزیان، مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران طرفین بر توسعه روابط اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و کشور جیبوتی تاکید کردند. به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، در دیدار رییس‌کل بانک مرکزی جیبوتی با دکتر کورش پرویزیان مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران طرفین بر توسعه روابط اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و کشور جیبوتی تاکید کردند.

دکتر پرویزیان با اشاره به تامین مالی «احداث پروژه پارلمان جیبوتی» در قالب اعتبار خریدار گفت: بانک توسعه صادرات ایران، پروژه ساختمان پارلمان جیبوتی را که در حال احداث است تامین مالی کرده و آمادگی دارد در بخش‌های دیگر صادراتی نیز به کشور جیبوتی خط اعتباری اختصاص دهد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران تصریح کرد: با اعطای خط اعتباری، بستر مناسبی برای توسعه هرچه بیشتر روابط دو جانبه و حضور فعال صادرکنندگان ایرانی در کشور جیبوتی فراهم می‌شود.

«جاماهاید» رییس‌کل بانک مرکزی و فرستاده ویژه رییس‌جمهور جیبوتی نیز با استقبال از اعطای این خط اعتباری همکاری‌های بانک توسعه صادرات ایران را سازنده خواند و گفت: این حمایت‌ها موجب شده تا مناسبات اقتصادی دو کشور همواره از روند رو به رشدی برخوردار شود.

گفتنی است، جمهوری جیبوتی کشوری در شرق آفریقا است که به لحاظ موقعیت جغرافیایی کشوری استراتژیک محسوب می‌شود. تولید ناخالص داخلی این کشور ۸۷۸/۱‌میلیارد دلار است. ۲۸۲‌هزار نفر نیروی کار آن را تشکیل می‌دهند. نرخ بیکاری در آن ۵۹‌درصد است. در سال ۲۰۰۵ میلادی نرخ تورم آن ۳‌درصد بود. جیبوتی از اعضای اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب است.