مسوول خصوصی‌سازی بانک ملت با اشاره به درج نماد بانک ملت در فهرست نرخ‌های تابلوی اصلی بازار اول بورس اوراق بهادار تهران، گفت: ۶۵۵ میلیارد ریال سهام این بانک حداکثر تا پایان بهمن‌ماه عرضه خواهد شد.

فتحعلی خوش‌بین در گفت‌وگو با «توانا»، با اشاره به ورود بانک ملت به تابلوی اصلی بورس در روز ۲۲ بهمن، اظهار داشت: عرضه سهام این بانک پس از برخی هماهنگی‌ها بین بانک ملت و سازمان خصوصی‌سازی که حداکثر تا پایان بهمن‌ماه به طول خواهد انجامید، صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به قیمت اسمی یک هزار ریال برای هر سهم، ارزش اسمی ۵‌درصد از سهام بانک را ۶۵۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تا پایان بهمن‌ماه قیمت واقعی هر سهم بانک ملت تعیین خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که در پایان سال جاری ۱۸۵ ریال سود به هر سهم تعلق گیرد.

مسوول خصوصی‌سازی بانک ملت ارزش کل سرمایه بانک را ۱۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

به گفته خوش‌بین، بلافاصله پس از واگذاری این ۵‌درصد از سهام از طریق بورس، ۵‌درصد دیگر از سهام بانک به کارکنان بانک ملت واگذار خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این حداکثر تا یکسال آینده، ۱۵‌درصد دیگر از سهام بانک ملت توسط سازمان خصوصی سازی در بازار بورس و اوراق بهادار عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون مذاکراتی برای خرید بلوکی ۵‌درصد از سهام بانک ملت بین برخی شرکت‌ها و این بانک صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: البته مکانیزمی که برای عرضه سهام بانک در نظر گرفته شده، به صورت بلوکی نیست، اما این امکان هم وجود دارد که شرکت‌هایی که در صف خرید قرار دارند، موفق به خرید بلوکی ۵‌درصد از سهام بانک ملت شوند.

وی در پایان با اشاره به شفافیت ۷ هزار میلیارد ریال بدهی دولت به بانک ملت، تصریح کرد: این مبلغ تنها ۲‌درصد از ارزش ترازنامه این بانک را تشکیل می‌دهد؛ ضمن اینکه دولت نیز با جدیت و از راه‌هایی مانند لایحه ۱۵ هزار میلیارد تومانی یا لایحه بودجه‌درصدد تامین این کسری است.