۵ درصد سهام بیمه‌‏های دولتی آسیا و البرز برای کشف قیمت تا پایان سال در بورس عرضه خواهد شد.

جواد فرشباف ماهریان، رییس کل بیمه مرکزی، در گفتگو با ایلنا، در خصوص ارائه سند تحول بیمه توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی به رییس‌‏جمهور اظهار کرد: برای تحول در صنعت بیمه ۸ کارگروه مطالعاتی و فنی تشکیل شد و قریب به یک سال و نیم جلسات کارشناسی در معاونت بیمه و بانک وزارت اقتصاد، بیمه مرکزی و شرکت‌‏های بیمه تشکیل شد.

وی افزود: در این مطالعات از دومنظر به تحول بیمه نگاه شده است، از یک بعد نگاه به آینده و دستیابی به اهداف سند چشم انداز و از نگاه دیگر به معضلات و مشکلات صنعت بیمه پرداخته شده است. فرشباف تصریح کرد: چالش‌‏های مختلفی از این صنعت استخراج شده و شیوه کارکرد بر اساس سند چشم‌‏انداز و سیاست‌‏های ابلاغی اصل ۴۴ تنظیم شده است.

رییس بیمه مرکزی با بیان اینکه در صنعت بیمه شاخص‌‏های خوبی به دست آمده است، گفت: امید است تا پایان برنامه ۵ ساله پنجم توسعه تحول در صنعت بیمه محقق شود.

فرشباف در خصوص آخرین وضعیت واگذاری شرکت‌‏های بیمه، گفت: با توجه به تاکیداتی که سازمان خصوصی‌‏سازی دارد، این روند در حال تسریع است و زمان دقیق واگذاری به زمان‌‏بندی بورس بستگی دارد.

وی در خصوص شرایط بورس و کمبود نقدینگی برای خرید سهام بیمه‌‏ها ابراز داشت: تا پایان سال حداقل ۵ درصد سهام برای کشف قیمت به طور قطعی عرضه خواهد شد.