حیدر مستخدمین حسینی با استعفا از مقام معاونت حقوقی و پارلمانی بانک مرکزی، فعالیت خود را در موسسه مالی و اعتباری توسعه از سر گرفت.

مستخدمین‌حسینی که با آغاز دوره ریاست طهماسب مظاهری در بانک مرکزی از شهریور سال ۱۳۸۶ به دعوت وی به عنوان معاون حقوقی و پارلمانی مشغول به فعالیت شده بود، چهار ماه پس از برکناری مظاهری از ریاست بانک مرکزی از سمت خود کناره‌گیری کرده است.

پیگیری‌های خبرنگار ایسنا درباره علت این امر نشان ‌داد که وی در پی تشکیل نشدن شورای پول و اعتبار از سمت خود استعفا کرده است.

او که پیش از این نیز به صورت غیررسمی به خبرنگاران عنوان کرده بود، در صورت تشکیل نشدن شورای پول و اعتبار و به علت اعتقاد راسخی که به ضرورت وجود این شورا دارد، همکاری خود را با بانک مرکزی قطع خواهد کرد، امروز با تایید این مطلب، علت استعفای خود را نقش ضروری این شورا به‌عنوان متولی سیاست‌های پولی کشور عنوان کرد.

این در حالی است که رییس کل بانک مرکزی در تازه‌ترین سخنان خود در اظهار نظری در مورد شورای پول و اعتبار گفته است که این شورا هم اکنون تشکیل می‌شود؛ ولی در قالب کمیسیون اقتصادی دولت.

اما بر اساس ترکیب اعضای این شورا، علاوه بر نمایندگان دولت، نماینده قوه قضاییه و کارشناسان غیر دولتی نیز باید در آن حضور داشته باشند.

حسینی پس از استعفا از معاونت حقوقی و پارلمانی بانک مرکزی، به عنوان مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری توسعه به این موسسه نقل مکان کرده است تا پس از رهایی از چالش شورای پول و اعتبار، این بار درگیر ماجرایی دیگر شود؛ چراکه سهامداران موسسه مالی و اعتباری توسعه در قالب نامه‌ای به بانک مرکزی، نسبت به وضعیت این موسسه اعتراض کرده‌اند.

در پی این استعفا که نخستین تغییر در بانک مرکزی بعد از انتصاب بهمنی است، هنوز درباره جانشینی وی خبری رسمی اعلام نشده است.