به دنبال چاپ مقاله‌ای از آقای دکتر پدرام سلطانی، عضو هیات‌ نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران در صفحه بانک و بیمه که واکنشی به اظهارات دکتر بهمنی، رییس کل بانک مرکزی در مورد عضویت ایران در سازمان جهانی تجارت بود، روابط عمومی بانک مرکزی توضیحی را به دفتر روزنامه ارسال کرد. در این توضیح آمده است:

احتراما بازگشت به مطلب مندرج در صفحه ۱۲ شماره ۱۷۲۴ روزنامه دنیای‌اقتصاد مورخ ۸/۱۱/۸۷ تحت عنوان «در واکنش به اظهارات رییس کل بانک مرکزی، از اقتصاد جزیره‌ای طرفداری نکنید» به استحضار می‌رساند، آقای دکتر بهمنی رییس کل بانک مرکزی در ارتباط با سازمان تجارت جهانی (WTO) به این نکته اشاره داشت که هیچکس عضویت در این سازمان را رد نمی‌کند. جمهوری اسلامی ایران سال‌ها پیش درخواست عضویت خود را به سازمان یاد شده ارائه کرده است تا از مزایا و سهم قابل توجه آن در اقتصاد جهانی بهره‌مند شود، ولی اعضای این سازمان، ایران را از عضویت در آن محروم کرده‌اند. با این وصف در این مقطع زمانی ضرری هم متوجه ما نبوده است، البته این بدان معنا نیست که سازمان تجارت جهانی خوب نیست.

در هر حال نقش و اهمیت تجارت در توسعه و رشد اقتصادی امری کاملا انکارناپذیر است؛ چرا که منجر به تقسیم بین‌المللی کار و تخصص در بین کشورها شده و زمینه افزایش ارتباطات در جهان را فراهم می‌آورد. به همین سبب تلاش برای عضویت و استفاده از مزیت‌های سازمان تجارت جهانی با در نظر گرفتن ویژگی‌های اقتصاد داخلی، همچنان ادامه خواهد داشت.

خواهشمند است دستور فرمایید مراتب فوق برای روشن شدن ذهن خوانندگان گرامی در اولین شماره آن نشریه طبق قانون مطبوعات منتشر گردد.