بانک بحرینی المستقبل به عنوان بانکی تجاری توانست گواهینامه ایزو ۲۷۰۰۱:۲۰۰۵ را کسب کند. گواهینامه فوق به دلیل عملکرد درخور توجه فناوری اطلاعات بانک المستقبل و مطابقت آن با سیستم استاندارد مدیریت و ایمنی اطلاعات ایزو ۲۷۰۰۱:۲۰۰۵ اعطا شده است.

این بانک از ابتدای ماه جولای سال ۲۰۰۴ میلادی به عنوان سرمایه‌گذاری مشترک بانک ملی ایران، بانک صادرات و بانک‌الاهلی یونایتد بحرین تاسیس شد. بانک المستقبل با تاییدیه از سوی بانک مرکزی بحرین دفتر مرکزی خود در منامه را افتتاح نمود. این بانک با نظارت و حمایت بانک مرکزی ایران و بحرین آغاز به فعالیت نمود. هدف از افتتاح چنین بانکی تقویت اقتصاد دو کشور و نیز پیشبرد برنامه‌های توسعه بازرگانی در بازارهای بین‌المللی بود.

این بانک تلاش می‌کند تا با جذب سرمایه و به کارگیری آن در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصادی و نیز با ارائه خدمات نوین بانکی، سهم عمده‌ای در فعالیت و مشارکت در رشد، شکوفایی و پیشبرد اقتصادی دو کشور داشته و با در نظر گرفتن دقت، سرعت و سهولت، به مشتریان خود تسهیلاتی با کیفیت بالا ارائه دهد.

بانک المستقبل با تمرکز بر سرمایه‌گذاری عمده بانکی سعی در ایجاد معاملات مالی و تجاری مابین ایران و کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس داشته و سعی می‌نماید تا با جذب سرمایه، مجاری بازرگانی و تجارتی مناسب جهت پیشرفت و توسعه اقتصادی را به وجود آورد.

این بانک یکی از معدود بانک‌های بحرینی است که توانست با کسب گواهینامه ایزو ۲۷۰۰۱:۲۰۰۵ خود را با سیستم استاندارد مدیریت اطلاعات بین‌المللی هماهنگ سازد.