دکتر بهمنی، رییس کل بانک مرکزی، در جلسه‌ای با حضور مدیران بانک‌‏های دولتی و خصوصی و ناظر پولی غرب کشور در محل اداره امور شعب بانک ملی استان کرمانشاه شرکت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، در این جلسه دکتر بهمنی در خصوص سیاست‌های اعتباری جدید و مقایسه منابع و مصارف و وصول مطالبات اظهار داشت: حفظ اشتغال و ایجاد شغل جدید موجب افزایش تولید می‌شود و این افزایش با تورم مبارزه و آن را کاهش می‌دهد.

وی افزود: لازم است در تمام بانک‌‏ها با یک بسیج همگانی و همت عمومی و با اندیشیدن تمهیدات لازم، برای وصول مطالبات گام‌های مثمرثمری برداشته شود تا منابع افزایش یابند.

رییس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: اگر تسهیلات با نظارت، کنترل شده و در جای خودش مصرف شود، برگشت آن بسیار راحت‌تر است، در غیر این صورت انحراف تسهیلات باعث کاهش تولید، افزایش تقاضا و افزایش تورم می‌شود.

وی افزود: پول می‌تواند همانند آب پشت سد بسیار سازنده یا بسیار مخرب باشد، زیرا اگر در مسیر خودش هدایت شود، رونق اقتصادی به دنبال دارد و تورم ایجاد نخواهد کرد و در مقابل تزریق انحرافی آن باعث تورم می‌شود.

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه سیستم اعتبارسنجی مشتریان یکی از راهکارهای اساسی است که می‌تواند جلوی انحراف تسهیلات را بگیرد، افزود: ارائه خدمات بهتر به مشتریان که همراه با سرعت، دقت و احترام باشد، به طور خودکار منابع را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در سیستم جدید بانک مرکزی، کمیته‌های وصول مطالبات استانداری‌ها فعال خواهد شد، افزود: در وصول مطالبات باید از تسهیلات معوق کلان شروع کنیم، زیرا هم سهم وصول بیشتر می‌شود و هم درگیری کمتری خواهیم داشت.

دکتر بهمنی گفت: یک بانکدار باید از حقوق، امور مالی و اقتصاد اطلاع کافی داشته و در حد بالایی پژوهشگر باشد.

در ادامه این مراسم شهبازی، رییس اداره امور شعب استان کرمانشاه، طی سخنانی ضمن ارائه گزارش تسهیلات، سپرده‌ها و مطالبات، مشکلات و نقطه‌نظرات سیستم بانکی را تشریح کرد.