گروه بازار پول - عضو هیات مدیره بانک ملی گفت: رفع مشکل پرداخت‌های الکترونیک در کشور، اولویت مهم بانک ملی است‌. به گزارش روابط عمومی بانک ملی، مهندس برات قنبری در همایش نظام پرداخت الکترونیکی وجوه در دفاتر اسناد رسمی افزود: ماهانه سفرهای شهری زیادی جهت پرداخت‌های مختلف به بانک‌ها صورت می‌گیرد که به‌‌رغم گسترش شبکه بانک‌ها‌، مراجعات بسیار زیاد است و هزینه‌های تمام شده خدمات را بالا می‌برد.

وی با عنوان اینکه وقتی روش‌ها، قدیمی باشد، شعب نیز شلوغ خواهند بود و در نتیجه خدمت‌رسانی نیز با اختلال روبه‌رو می‌شود، ابراز داشت: طرح مشترک بانک ملی و سازمان ثبت اسناد و املاک در خصوص پرداخت وجوه دفاتر اسناد رسمی از طریق پایانه‌های فروش (POS)، انجام امور ثبتی مردم را بسیار آسان خواهد کرد.

به گفته قنبری، تعداد سفرهای شهری برای پرداخت هزینه وجوه به دفاتر اسناد رسمی در طول ماه به ۷۰‌میلیون عدد می‌رسد که حذف این تعداد سفر، نقش موثری در کاهش هزینه‌های مختلف خواهد داشت.

وی با تشریح طرح پرداخت هزینه دفاتر اسناد رسمی از طریق پایانه‌های فروش (POS) اظهار داشت: فناوری اطلاعات، موجب تقلیل هزینه‌ها می‌شود به فرض با طرح‌ پرداخت الکترونیک قبوض خدماتی مختلف، طی سال جاری ۳۰‌درصد از شلوغی شعب بانک ملی کاسته شده و فرصت خدمات‌رسانی ما را بیشتر ساخته است.

عضو هیات مدیره بانک ملی، طرح مشترک بانک ملی و سازمان ثبت اسناد و املاک را آغاز راهی در پرداخت‌های الکترونیک وجوه عمومی عنوان کرد و افزود: با اجرای کامل این طرح که تاکنون در بالغ بر ۵۰۰ دفترخانه تهران و تعدادی از دفاتر شهرستان‌ها عملیاتی شده، مشکل پرداخت‌های متعدد خرد بسیاری از سازمان‌های دیگر نظیر ثبت احوال نیز رفع خواهد شد.