نایب رییس اتحادیه فروشندگان طلا و سکه اعلام کرد: با وجود افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی قیمت طلا و سکه در بازار ایران تغییری نداشته است و ۴‌درصد زیرقیمت جهانی فروخته می‌شود.

«محمد کشتی آرای» با بیان این مطلب در گفت‌وگو با برنا گفت: قیمت طلا و سکه در کشور همواره با قیمت‌های جهانی مطابقت می‌کرد، اما این روزها به دلیل رکود بازار طلا قیمت سکه و طلا با وجود افزایش جهانی قیمت‌ها تغییری نداشته است.

نایب رییس اتحادیه فروشندگان طلا و سکه با بیان اینکه در حال حاضر تقاضا برای خرید تمام سکه و طلا در بازار داخل کاهش یافته است، اظهار داشت: عدم تقاضا برای خرید طلا و تمام سکه بهار آزادی مانع افزایش قیمت‌ها همپای قیمت‌های جهانی شده است.

کشتی‌آرای افزود: در حال حاضر هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازارهای جهانی ۲۱ هزارو ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد، این در حالی است که قیمت هر گرم طلا در بازار داخل ۲۰ هزار و۷۰۰ تومان است.

به گفته وی، هر گرم طلا در بازار ایران ۵/۳‌درصد کمتر از قیمت‌های جهانی است.

کشتی آرای با بیان اینکه قیمت هر عدد سکه بهار آزادی مطابق با قیمت‌های جهانی‌، ۲۱۵ هزار تومان است، اظهار داشت: قیمت هر سکه بهار آزادی به ۲۰۴ هزار و۵۰۰ تومان در بازار داخل می‌رسد.

نایب رییس اتحادیه فروشندگان طلا و سکه با بیان اینکه قیمت هر عدد ربع بهار آزادی نیز در بازار به ۵۴ هزار و۵۰۰ تومان می‌رسد، گفت: هر عدد نیم سکه بهار آزادی در بازار داخل ۱۰۵ هزار تومان معامله می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: فقط ربع و نیم بهار آزادی به دلیل افزایش تقاضا مطابق با قیمت‌های جهانی به فروش می‌رسند.