گروه بازار پول- طی یک هفته گذشته پوند انگلیس ۸۸تومان از ارزش خود را در بازار داخل ارز از دست داد.

روزگذشته تداوم نگرانی‌ها در خصوص بحران اقتصادی در انگلیس، آلمان و برخی دیگر از کشورهای حوزه یورو موجب افت بیشتر ارزش پول این کشورها در بازار داخلی بود.

روزگذشته نرخ فروش هر پوند انگلیس با ۱۸ تومان کاهش دیگر به حد ۱۴۱۲تومان در بازار داخلی رسید. با وجود ثابت ماندن نرخ مرجع پوند در بانک مرکزی در سطح ۱۳۵۱۸ریال و تعطیلی بازارهای ارز و حفظ برابری ۳۷۹۶/۱ آن در مقابل دلار آمریکا، بازار ناچار به کاهش بیشتر نرخ عرضه پوند در بازار داخلی شد. در واقع چسبندگی قیمت به هنگام افت شدید برابری پوند مانع سقوط واقعی آن در حد ۱۴۱۲تومان شده بود که روزگذشته برطرف شدن مقاومت بازار نرخ آن را در این سطح واقعی‌تر کرد. این چنین نرخ فروش پوند انگلیس طی یک هفته گذشته ازحد ۱۵۰۰تومان به ۱۴۱۲تومان سقوط کرد که نشان از ارزان شدن ۸۸تومانی آن دارد.

یورو نیز به ۵ تومان دیگر افت قیمت تن داد. همچنین دلار آمریکا ۳تومان، دلار استرالیا ۱۰تومان، دلار کانادا ۳تومان و درهم امارات ۲تومان از ارزش خود را از دست دادند.

کماکان ین ژاپن با چشم‌انداز مثبت سودآورترین و باثبات‌ترین ارز بازار به حساب می‌آید.

در بازار سکه و طلا نیز ثابت بودن نرخ اونس طلا در حد ۱۰/۸۹۹دلار و تعطیلی بازار پایان هفته، نرخ انواع سکه بهار آزادی بدون تغییر است.