عدالتی شدن بخشی از سهام بانک صادرات اثر منفی ندارد

واگذاری بخشی از سهام بانک صادرات در قالب سهام عدالت، تاثیر منفی بر ارزش و سود سهام بانک نخواهد داشت.

حمید برهانی، مدیرعامل بانک صادرات ایران، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس تصمیمی که در هیات واگذاری و سازمان خصوصی‌سازی گرفته شده، بخشی از سهام بانک در قالب سهام عدالت واگذار خواهد شد.

وی افزود: این کار ممکن است در کوتاه مدت در فروش و ارزش سهام بانک تاثیر داشته باشد، ولی در بلندمدت از آنجایی که این سهام متعلق به مردم است و خصوصی تلقی می‌شود، به سود سهامداران بانک خواهد بود، ضمن اینکه اجرای فرآیند خصوصی‌سازی را نیز تسریع می‌کند.

مدیرعامل بانک صادرات افزود: اولویت اصلی ما درحال حاضر وصول مطالبات معوق است، بنابراین برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای وصول این مطالبات صورت گرفته که در حال اجرا است.

وی گفت: گذشته از تلاش برای وصول مطالبات معوق، روند سر به سر شدن بدهی‌های دولت به بانک‌ها و بدهی‌های بانک‌ها به بانک مرکزی نیز در حال پیگیری است که طی آن بخشی از این بدهی‌ها تسویه می‌شود و البته شرایط هر بانک در جریان این تسویه متفاوت است. مدیرعامل بانک صادرات به وضعیت آماری این بانک در راستای ارائه خدمات نوین بانکی تا پایان ۲۲ دی ماه ۸۷ اشاره کرد و افزود: مجموع شعب بانک صادرات در تهران و استان‌ها سه هزار و ۲۷۱ شعبه است که ۶۲۴ شعبه مختص به تهران و دو هزار و ۶۴۵ شعبه مختص به استان‌ها است. به گفته وی در حال حاضر ۵۲۱ خودپرداز در تهران و ۱۲۸۰ خودپرداز در استان‌ها فعال هستند. برهانی با بیان اینکه تعداد کل شعب بانک صادرات ۷۲۴ شعبه است که ۴۵ شعبه در سراسر کشور افتتاح شده است، تصریح کرد: تعداد حساب‌های سپهری این بانک‌ ۲۱میلیون و ۳۱۰هزار حساب است و تاکنون ۶۴هزار نفر در سیستم بانکداری اینترنتی ثبت‌نام و عضو شده‌اند. وی اضافه کرد: تاکنون ۴۵۷ دستگاه از این سیستم در شعب بانک صادرات در سراسر کشور نصب و فعال شده‌اند و همچنین قرارداد خرید و نصب ۲۰۰ دستگاه‌ جدید در دست اقدام است. برهانی با بیان اینکه بانک صادرات چهار هزار و ۱۳۷میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کرده است، توضیح داد: از مجموع تسهیلات پرداختی قرض‌الحسنه این بانک‌ مبلغ دو هزار و ۱۷۹میلیارد ریال وام ازدواج و جهیزیه، سه میلیارد ریال تسهیلات درمان و ودیعه مسکن، ۱۷۵میلیارد ریال وام مسکن روستایی و به سایر سرفصل‌ها نیز هزار و ۷۵۸میلیارد ریال اختصاص یافته است.

به گفته او مجموع آمار تسهیلات پرداختی بانک به بخش‌های خصوصی (تکلیفی و غیرتکلیفی) ۱۸۷هزار و ۸۰۰میلیارد ریال بوده است.