نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس گفت: بانک‌های خصوصی در ارائه تسهیلات موفق‌تر از بانک‌های دولتی عمل کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر، محمد دهقان در دیدار سرپرست بانک ملی خراسان رضوی با نمایندگان استان افزود: افول کلی بانک‌های دولتی زنگ خطری است که آنها را تهدید می‌کند و به نظر می‌رسد بانک‌های خصوصی در ارائه تسهیلات موفق‌تر عمل کرده‌اند.

نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح‌های زودبازده در کشور دارای مشکلات زیادی است، گفت: در این طرح بانک‌ها نباید وام‌های کلان ارائه کنند و این جریان باعث شد این طرح‌ها به طرح‌های کوچک دیربازده تبدیل شوند.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در سیستم بانکی کشور ما برخی پرداخت‌ها و تسهیلات تحت برخی فشارها و روابط صورت می‌گیرد در حالی که این جریان باید در کارگروه‌های تخصصی بررسی و تصویب شود.

نماینده مردم کاشمر و بردسکن نیز افزود: متاسفانه وجود شرایط و ضوابط مشکل‌ساز به خصوص برای کشاورزان در دادن وام باعث ایجاد مشکلات زیادی شده است.

حسین حسینی نماینده مردم فریمان و سرخس گفت: متاسفانه درصد تسهیلات به بخش صنعت از سوی بانک‌ها بسیار ناچیز است و نیازمند اصلاح است و مدیران بانک‌ها باید در ارائه تسهیلات مطالعه کامل و جامعی نسبت به پتانسیل‌ها و توانایی‌های استان در حوزه‌های کشاورزی و صنعت داشته باشند.

جواد آرین منش نماینده مردم مشهد و کلات نیز با اشاره به تعارض میان سیاست‌های بانکی با سیاست‌های نظام افزود: هرچه قدر نظام در سیاست‌های خود به دنبال فقرزدایی است بانک‌ها به دنبال تقویت سرمایه‌های کلان هستند از این رو باید روابط ناسالم در برخی سیستم‌های بانکی برطرف شود.