گروه بازارپول- مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری سینا از تحقق ۸۹درصدی پیش‌بینی سود خالص این موسسه خبر داد. دکتر عبدالناصر همتی با اشاره به تحقق ۲۲۰میلیارد ریال درآمد این موسسه از محل سرمایه‌گذاری‌های مختلف تصریح کرد: در نه ماهه اول امسال بیش از ۸۹درصد پیش‌بینی سود خالص موسسه مالی و اعتباری سینا تحقق یافته و به مرز ۴۴۲میلیارد ریال رسیده است.

وی همچنین پیش‌بینی سود خالص موسسه مالی و اعتباری سینا برای سال مالی جاری با سرمایه ۲۰۰۰میلیارد ریال را بالغ بر ۴۹۷میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: این رقم نسبت به اولین پیش‌بینی، ۸۳درصد افزایش داشته است که بر این اساس سود هر سهم پس از افزایش سرمایه در جریان مبلغ ۲۴۸ ریال خواهد بود و با نظر هیات مدیره مبلغ ۲۱۰ ریال به ازای هر سهم برای تقسیم در مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی ۸۷ پیشنهاد خواهد شد.وی گفت: خالص درآمدهای عملیاتی، خالص هزینه های عملیاتی و سود عملیاتی موسسه هم در ۹ ماه جاری به ترتیب ۷۳، ۷۲ و ۷۵درصد تحقق یافته است.

دکتر همتی در ادامه از تامین شرایط مورد نظر بانک مرکزی نظیر تصویب افزایش سرمایه و تهیه طرح تجاری بانک سینا خبر داد و ابراز امیدواری کرد مجوز بانک سینا به‌زودی صادر شود. موسسه مالی و اعتباری سینا پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۸۷ را با سرمایه ۱۵۰۰میلیارد ریال در تاریخ‌های ۷/۱۲/۸۶، ۳۱/۴/۸۷ و ۶/۸/۸۷ مبلغ ۱۸۱ ریال و در تاریخ ۳۰/۱۰/۸۷ مبلغ ۲۸۸ ریال اعلام کرده بود که این تغییرات به دلیل افزایش درآمدها و افزایش سرمایه صورت گرفت.