واحد اطلاعات اکونومیست با تغییر بسیار زیاد پیش‌بینی قبلی خود اعلام کرد که مازاد حساب جاری ایران در سال جاری بیش از ۱۲میلیارد دلار کاهش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، واحد اطلاعات اکونومیست در گزارش ماه نوامبر خود مازاد حساب جاری ایران در سال گذشته را ۳۴میلیارد و ۱۰۰میلیون دلار (۹/۱۱درصد تولید ناخالص داخلی) برآورد و پیش‌بینی کرد که این شاخص با ۱۲میلیارد و ۸۰۰میلیون دلار کاهش در سال جاری به ۲۱میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار (۸/۶درصد تولید ناخالص داخلی) برسد.

اکونومیست همچنین عنوان کرد که در سال ۸۸ کشور شاهد کسری حساب جاری ۴۰۰میلیون دلاری خواهد بود که کمترین میزان در دوره پیش‌بینی شده(۸۳ تا ۹۲) خواهد بود.

این موسسه انتظار دارد که از سال ۸۹ دوباره تراز حساب جاری ایران مثبت شده و روند صعودی در پیش بگیرد، به طوری که برای سال ۸۹ مازاد حساب جاری پنج میلیارد و ۵۰۰میلیون دلاری (۳/۱درصد تولید ناخالص داخلی) پیش‌بینی شده است.

در سال ۱۳۹۰ تراز حساب جاری ایران شاهد رشد ۱۰میلیارد و ۹۰۰میلیون دلاری به ۱۶میلیارد و ۴۰۰میلیون دلار (۳/۳درصد تولید ناخالص داخلی) خواهد بود و طی سال ۱۳۹۱ این شاخص به سطح ۱۷میلیارد و ۶۰۰میلیون دلار (۹/۲درصد تولید ناخالص داخلی) خواهد رسید.

سال ۱۳۹۲ نیز سالی است که در آن برای تراز حساب جاری کشور رقم ۱۴میلیارد و ۳۰۰میلیون دلار (دو درصد تولید ناخالص داخلی) برآورد شده است.