گروه بازار پول- دکتر شاپور زارعی مدیر ICT موسسه مالی و اعتباری مهر، در پنجاه و هفتمین دوره المپیاد علمی درخشید و به عنوان مجری طرح‌های IT در استانداردهای جهانی و کسی که برای اولین‌بار نظریه نسل پنجم دنیای مجازی را مطرح کرد، نشان لیاقت علمی و مدال دانشمند نمونه جهان در سال ۲۰۰۸ را کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی موسسه مهر، دکتر زارعی همچنان یکی از نامزدهای دریافت جایزه نوبل در سال ۲۰۰۹ است.

وی به عنوان محقق و مدرس دانشگاه‌های معتبر در مقطع دکترا و دانشمند نمونه سال ۲۰۰۸ میلادی است که بزرگ‌ترین شبکه بانکداری الکترونیک را در بالاترین سطح استانداردهای جهانی طراحی و به صورت Centra lize اجرا کرده است. دکتر زارعی به عنوان اولین ایرانی در حال اخذ مدرک پرفسوری IT است.

وی به عنوان یک تئوریسین IT ، همزمان با تحقیق این تئوری، بانکداری الکترونیک، شهر الکترونیک، مکانیزه کردن و ایجاد بسترهای IT در سازمان‌ها را در کشور طراحی، اجرا و به سر‌انجام رسانده است.

مدیر ICT موسسه مالی و اعتباری مهر با اعتقاد بر اینکه در دنیای امروز، اقتصاد بر اطلاعات مبتنی است و دسترسی سریع به اطلاعات برای موفقیت بسیاری از سازمان‌ها امری حیاتی به حساب می‌آید، پروژه‌های زیادی را که در کشور مربوط به IT است، به مرحله اجرا درآورده است.