رییس کل بانک مرکزی گفت: اگر تزریق ۶۰‌هزار میلیارد ریال به بانک‌‏ها که در جهت حمایت از تولید صورت گرفت، کار درستی نبود، بانک‌‏های اروپایی و آمریکایی برای نجات تولید خود از بحران این کار را نمی‌‏کردند.

محمود بهمنی در گفت‌وگو با ایلنا در پاسخ به این سوال که آیا تزریق این میزان منابع در شرایط فعلی موجب افزایش نقدینگی نخواهد شد، اظهار داشت: دو ماه است که من در مورد هیچ موضوعی صحبت نکرده‌‏ام، اما امروز می‌‏توانم بگویم که ۶۰‌هزار میلیارد تزریق کرده‌‏ام، می‌‏توانم بگویم این تزریق به نفع کشور بوده، زیرا اگر کار درستی نبود، آمریکا و اروپا به صنعت یا بانک‌‏های خود دلار تزریق نمی‌‏کرد.

وی افزود: ما قبل از آنها شروع کردیم؛ همان زمان هم به ما انتقاد می‌‏کردند؛ در حالی که باید تولید مملکت را نجات داد اگر تولید را رها کنیم، کارخانه‌‏ها تعطیل می‌‏شوند و اشتغال از بین می‌‏رود.رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه این میزان تزریق منابع ممکن است در کوتاه مدت افزایش قیمت داشته باشد، ابراز داشت: در حال حاضر متجاوز از ۷‌هزار طرح نیمه تمام در کشور رها شده، هر کس می‌‏گوید، این تزریق به مصلحت نیست با او مخالفم. وی تصریح کرد: اگر این تزریق صورت نمی‌‏گرفت، ارزش این طرح‌‏ها از بین می‌‏رود باید آنها را تکمیل کرد. حتی با این ایده که بانک‌‏ها بروند و این طرح‌‏ها را تملیک کنند، مخالفم.بهمنی گفت: حتی اگربانک‌‏ها هم این طرح‌‏های نیمه تمام را تملیک کنند باید آنها را تکمیل کنند. بنابراین ناچاریم واقع‌‏بینانه عمل کنیم.وی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه طبق برنامه‌‏ریزی‌‏های صورت گرفته باید طی دو ماه طرح‌‏های نیمه تمام شناسایی شود، تصریح کرد: از طریق بانک‌‏ها واحدهای اقتصادی را که نیاز به مواد اولیه دارند، فراخوان کردیم، اطلاعات آنها را بدست آوردیم و درحال کمک به آنها هستیم.

او ادامه داد: ممکن است منابع بانک‌‏ها در حدی نباشد که همه این واحدها را تحت پوشش قرار دهد. به همین دلیل اولویت‌‏بندی می‌‏کنیم، یعنی طرحی که در مرحله مقدماتی قرار دارد با طرحی که نیاز به سرمایه در گردش دارد با هم متفاوت هستند و اولویت آنها هم متفاوت است. رییس کل بانک مرکزی یادآور شد: اگر منابع کم داریم باید فکرهای دیگری بکنیم؛ مثلا می‌‏توان اوراق مشارکت منتشر کرد یا حتی به طرح‌‏ها اجازه بدهیم که اوراق مشارکت منتشر کنند. وی تاکید کرد: واحدهای تولیدی یا طرح‌‏های نیمه‌‏تمام نباید از تسهیلات دولتی استفاده کنند، بلکه باید شرایطی ایجاد شود که این طرح‌‏ها بتوانند از پول‌‏های سرگردان در دست مردم استفاده کنند.