گروه بازار پول- برخی از خوانندگان روزنامه دنیای‌اقتصاد از وجود شبکه‌های غیرقانونی جذب منابع پولی مردم در شهرستان گراش از توابع لارستان فارس خبر می‌دهند.

چند تن از اهالی این شهرستان پس از گفت‌و‌گوهای تلفنی با ارسال نامه‌ای به گروه بانک و بیمه روزنامه دنیای‌اقتصاد از حضور افرادی که با ادعای پرداخت سودهای کلان، سپرده‌های مردم این ناحیه را در ازای ارائه تنها یک رسید جذب می‌کنند اظهار نگرانی کرده‌اند.

در بخشی از این نامه آمده است: «گروهی که به مدت یک سال در این شهرستان مشغول فعالیت در این زمینه هستند، ادعا می‌کنند که در زمینه خرید و فروش آهن‌آلات، سکه طلا و غیره مشغول به فعالیت بوده و به همین جهت پول‌های فراوانی از مردم را جمع‌آوری می‌کنند و با وجودی که تا پیش از این سودهای ۶۰ الی ۸۰درصدی به سپرده‌‌های مردم پرداخت می‌کردند هم‌اکنون نرخ‌ سودهای پیشنهادی آنها به ۱۲۰ تا ۱۴۰درصد نیز رسیده است: «در بخش دیگری از این نامه آمده است: این گروه در قبال دریافت پول‌های مردم فقط یک رسید ارائه می‌دهند و هرگونه تقاضا برای ما به ازای چک یا سفته را رد می‌کنند.»

در گفت‌و‌گوی با خبرنگار دنیای اقتصاد نیز اضافه شد که این افراد تنها مبالغ ۱۰۰میلیون تومان به بالا را قبول می‌کنند و از قبول ارقام کمتر طفره می‌روند. گفته شده که اهالی این منطقه اکثرا از تجار فعال در دبی هستند و برخی نیز به امید دریافت سودهای کلان سپرده‌های خود را از بانک‌های دولتی این شهرستان بیرون آورده‌اند که عملا موجب مشکل شدن فعالیت برخی از بانک‌های منطقه شده است.

لازم به ذکر است گروهی مشابه در خوزستان با وجود داشتن ۱۷۰هزار شاکی پس از جذب سپرده‌های مردمی فراری هستند.

بیمه دانا بیمه‌نامه اینترنتی می‌فروشد

فروش اینترنتی بیمه‌نامه آتش‌سوزی بیمه دانا آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی بیمه دانا، علیرضا ضیائی‌پور مدیر بیمه‌های آتش‌سوزی اعلام کرد: در آستانه ۱۳ آذر، سالروز تاسیس شرکت بیمه دانا و بیستمین سالگرد فعالیت این شرکت بیمه‌ای، با ابلاغ بخشنامه‌ای به شعب سراسر کشور، فروش اینترنتی بیمه‌نامه آتش‌سوزی آغاز شده که صرفه‌جویی در وقت و هزینه مشتریان و سهولت دستیابی به بیمه‌نامه از مزایای این طرح محسوب می‌شود.

وی افزود: طبق این بیمه‌نامه، ساختمان و اثاثیه منزل تحت پوشش خطرات آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار، سیل و زلزله قرار دارد که بیمه‌گذار در انتخاب پوشش خطر زلزله مختار است.

مدیر بیمه‌های آتش‌سوزی بیمه دانا، حق بیمه یکساله این طرح با پوشش سیل و زلزله و خطرات اصلی و تعهدات آن را ۵۷ هزار ریال دانست و افزود: حق بیمه این بیمه‌نامه بدون پوشش زلزله ۲۹هزار ریال خواهد بود. به گفته وی در مرحله اول دارندگان کارت بانک ملت می‌توانند با مراجعه به وب سایت شرکت به نشانی www.dana-insurance.com، حق بیمه خود را از محل پرداخت کرده و با پر کردن فرم بیمه‌نامه اقدام به ثبت‌نام نمایند.