با توجه به آنکه لایحه نحوه تاسیس و اداره‌ شرکت‌های تعاونی‌ سهامی عام با گرایش اعتباری باید از سوی بانک مرکزی آماده و به شورای پول و اعتبار ارائه شود، از این رو تشکیل هرچه سریع‌تر شورای پول و اعتبار و برگزاری جلسات آن را خواستاریم.

حسین رحمانی‌نیا، دبیرکل اتاق تعاون ایران، به ایسنا گفت: شورای پول و اعتبار، عالی‌ترین شورای اقتصادی کشور به شمار می‌رود و تشکیل آن برای کشور به ویژه بخش تعاون ضروری است؛ از این رو انتظار ما از دیگر اعضای شورا این است که کمک کنند تا جلسات بیشتری تشکیل شود و تنها به اولین جلسه که نوید بخش بود، بسنده نشود.

وی ادامه داد: یکی از فرصت‌های ایجاد شده در سیاست‌های اصل ۴۴، تشکیل شرکت‌های سهامی عام در گرایش‌های مختلف از جمله گرایش اعتباری است و در آنجا ذکر شده که بانک مرکزی موظف است لایحه نحوه تاسیس و اداره‌ شرکت‌های تعاونی‌ سهامی عام با گرایش اعتباری را آماده کند و ظرف سه ماه به شورای پول و اعتبار بدهد. رحمانی‌نیا یاد آور شد: متاسفانه زمان سه ماهه در حال

سپری شدن است و شورای پول و اعتبار تشکیل جلسه نداده است. وی لازمه‌ حرکت به سمت پیشرفت و موفقیت در کشور را گذر از مرحله اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ دانست و ادامه داد: با وجود آن که در جلسه اول شورا از برگزاری جلسه بعدی خبر داده شد، اما متاسفانه تا کنون جلسه تشکیل نشده است و بر ما هم مشخص نیست که چرا به تاخیر افتاده است! اما مصرانه درخواست می‌کنیم که با توجه به ابلاغ تشکیل شورای پول و اعتبار از سوی رییس‌جمهور این شورا هر چه زودتر آغاز به کار کند.