معاون وزیر تعاون از تشکیل نخستین شرکت بیمه در بخش تعاون با سرمایه ۲۸ میلیارد تومانی در آینده نزدیک خبر داد. «عبدالمجید غریب رضا» در گفت‌وگو با برنا، با اشاره به تشکیل نخستین شرکت بیمه بخش تعاون گفت: از آنجا که تاکنون شرکت بیمه‌ای توسط بخش تعاون تاسیس نشده است، دولت به حمایت از نخستین شرکت بیمه تعاونی می‌پردازد.

وی با بیان اینکه قرار است اولین شرکت بیمه تعاونی با سرمایه ۲۸ میلیارد تومانی تاسیس شود، افزود: ۷۵‌درصد از سرمایه این شرکت تامین شده و مابقی آن از طریق پذیره‌نویسی تامین خواهد شد. غریب رضا با اشاره به اینکه طرح عملیاتی تشکیل این شرکت توسط وزارت تعاون تهیه شده است، گفت: طی مذاکره‌ای که وزارت تعاون با بیمه مرکزی داشته است، مقرر شده است تا حمایت لازم از اولین شرکت بیمه تعاون صورت گیرد.

معاون وزیر تعاون با اشاره به اینکه تشکیل بیمه تعاون تنها توسط بخش خصوصی امکان‌پذیر است، اظهار داشت: در این راستا حدود ۴۰ تعاونی و اتحادیه بزرگ تعاونی به عنوان هیات موسس شرکت، تعهدات لازم را در خصوص تامین سرمایه این شرکت انجام داده‌اند. وی با بیان این که کلیه امور کارشناسی راه‌اندازی این بیمه در بیمه مرکزی در حال انجام است، گفت: پس از پایان این بررسی‌ها به زودی نخستین شرکت بیمه تعاون ایجاد خواهد شد.