حل مسائل سازمانی با استفاده از فنون مالی منتشر شد

گروه بازار پول - کتاب حل مسائل سازمانی با استفاده از فنون مالی (رویکرد کلینیکی) نوشته دکتر حسین محمدپورزرندی و اسماعیل غفاری منتشر شد.

این کتاب دارای سه بخش بصیرت‌های مدیریتی، رویکرد کلینیکی در آموزش و حل مساله نقدینگی با استفاده از رویکرد کلینیکی است که در نه فصل بصیرت‌های استراتژیک، مالی، بازاریابی، سیاسی، منابع انسانی، فنی و مقایسه الگوهای یادگیری به نگارش درآمده است.

دکتر حسین محمد پورزرندی، مدیر اجرایی و مدرس دانشگاه در پیشگفتار کتاب یادشده آورده است: امروزه سازمان‌ها با تغییرات پیچیده و گسترده محیطی روبه‌رو هستند.

این تغییرات در دو محور اساسی جهانی‌شدن و تکنولوژی اطلاعات در جریان است. مدیران سازمان‌ها باید تدابیری اتخاذ کنند تا ضمن درک کامل تغییرات محیطی واکنش مناسبی نیز به آن نشان داده و بتوانند در شرایط سخت رقابتی به فعالیت خود ادامه دهند.

در رویکرد جدید (کلینیکی) با مسائل سازمانی به مثابه یک نوع بیماری برخورد می‌شود و کلیه مراحلی که توسط یک پزشک برای تشخیص و درمان بیماری انجام می‌شود برای حل مسائل سازمانی نیز به کار می‌رود، به طوری که برای حل هر مساله نشانه‌های موجود در سازمان بررسی و علل ممکن مساله بیان می‌شود.

در این کتاب ضمن بیان بصیرت‌های شش‌گانه مدیریتی به مساله نقدینگی به طور کامل پرداخته شده و برای حل این مساله در سازمان‌ها، ابتدا نشانه‌های آن و سپس علل و شاخص‌های تشخیص و مباحث نظری مرتبط با آن بیان شده است.