انتشار دو کتاب جدید در زمینه بانک و بانکداری

گروه بازار پول- کتاب‌های حقوق بانکی و بازاریابی خدمات بانکی در زمینه بانک و بانکداری منتشر شدند. کتاب اول به قلم دکتر علی‌رضا مسعودی و با همکاری علمی شرکت تابان‌خرد توسط انتشارات پیشبرد منتشر شده است. کتاب فوق که شامل یازده فصل است، دربرگیرنده مطالبی همچون تاریخچه بانکداری در جهان و ایران، بانکداری عرفی و بانکداری اسلامی، تعاریف و ارتباط حقوق بانکی با سایر رشته‌های حقوقی و ساختارشناسی و اصول حاکم بر بانکداری در ایران است.

بخش دوم این کتاب تحت عنوان عملیات بانکی براساس قانون عملیات بانکی بدون ربا شامل تجهیز منابع پولی و تسهیلات اعطایی بانک‌ها است.

بخش سوم نیز به خدمات بانکی اختصاص دارد که به مباحثی همچون گشایش اعتبار اسنادی ضمانت‌نامه بانکی و انواع دیگر خدمات بانکی می‌پردازد.

بانکداری الکترونیک دو فصل آخر این کتاب را تشکیل می‌دهد که شامل انتقال الکترونیکی وجوه و پول الکترونیکی است. دکتر سیدمحمد طبیبیان مدیرعامل شرکت خدمات پژوهش و مشاوره مالی تابان‌خرد نیز در مقدمه کتاب از زحمات مولف کتاب قدردانی کرده است.

کتاب دوم با نام بازاریابی خدمات بانکی به قلم دکتر داریوش رشیدی است که در نه فصل منتشر شده است. کتاب با تعریف بازاریابی و پیشینه آن آغاز می‌شود و با فرآیندهای بازاریابی ادامه می‌یابد. تقسیم‌بندی بازار و معرفی خدمات بانک‌های ایرانی و خارجی از دیگر فصل‌های کتاب است. همچنین در این کتاب به بررسی رضایتمندی مشتریان در بانک‌ها می‌پردازد و نظام‌های اطلاعاتی و مدیریت ارتباط با مشتریان را بررسی می‌کند.

فصل هفتم این کتاب مختص تعاریفی در خصوص نام‌های تجاری در بانک‌ها است و بازاریابی الکترونیکی و برنامه‌ریزی استراتژیک بازاریابی نیز دو فصل انتهایی کتاب را تشکیل می‌دهند.