در حال حاضر بانک مرکزی ایران با بانک عربستان هیچ گونه مراوده بانکی ندارد و فقط زائر کارت پارسیان در دوران حج در آنجا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مهران شریفی، مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در گفت‌وگو با ایسنا درباره فعالیت بانکی کشور ایران با عربستان در زمان حج اظهار کرد: بانک مرکزی ایران با بانک مرکزی کشور عربستان مراوده بانکی ندارد و تنها بانک پارسیان از سال گذشته کارت‌هایی با عنوان زائر کارت صادر کرده که در دوران حج مورد استفاده زائران قرار می‌گیرد. وی ادامه داد: نحوه استفاده و دریافت این کارت‌ها بدین شکل است که فرد درخواست کننده نیاز ارزی خود را به بانک پارسیان اعلام می‌کند و بانک درخواست صدور کارت را به بانک عربستان می‌دهد.

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با بیان اینکه متقاضی کارت خود را در تهران و از بانک پارسیان دریافت می‌کند، تصریح کرد: دریافت این کار مستلزم این مساله است که مشتری پول خود را کامل به بانک پارسیان تحویل دهد و آن کارت به میزانی که شارژ شده در کشور عربستان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: زائران از طرح استفاده این کارت‌ها بسیار استقبال کردند و حتی بسیاری از این افراد برای امنیت، پول نقد با خود جا به جا نمی‌کنند و تمام پول‌های خود را در این کارت واریز و آنجا دریافت می‌کنند.