گروه بازار پول- نهمین اجلاس دفاتر گروه منطقه‌ای جنوب شرق اروپای سامانه بین‌المللی کارت سبز در شهر بخارست رومانی برگزار شد. به گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی ایران در این جلسه اولف بلومگرن رییس شورای دفاتر کارت سبز با اشاره به تغییرات ایجاد شده برای بهبود فعالیت‌های کارت سبز از کاهش بودجه عملیاتی دبیرخانه شورای دفاتر برای سال ۲۰۰۹ خبر داد.

وی از شروع فعالیت موسسه RAMI روسیه به عنوان دلیل اصلی کاهش بودجه سال آتی یاد کرده و گفت: به زودی اعلامیه مربوط به سهم مشارکت و حق عضویت سالانه هر عضو تهیه و به دفاتر ملی اعلام خواهد شد.

در این جلسه همچنین عضویت کشور صربستان از حالت «تحت نظارت» به حالت «عادی» مورد تصویب قرار گرفت و از کشورهای ایران و ترکیه خواسته شد اطلاعات بیشتری در خصوص کارت سفید اکو به شورا ارائه نمایند. شایان ذکر است دفتر ملی کارت سبز مطابق قوانین و مقررات هر کشور عهده‌دار مدیریت، رسیدگی و پاسخگویی در زمینه خسارت ناشی از تصادفات وسایل نقلیه موتوری کشورهای عضو می‌باشد و در ایران دفتر کارت سبز ایران مستقر در بیمه مرکزی ایران مسوولیت نظارت بر حسن اجرای قوانین مربوطه را بر عهده دارد. کارت سبز یک گواهینامه بین‌المللی در زمینه بیمه شخص ثالث است که پوشش بیمه‌ای را در محدوده قانون بیمه اجباری شخص ثالث کشور میزبان تامین می‌‌کند و به رانندگان اجازه می‌دهد که در داخل مرزهای ۴۵ کشور عضو این سیستم ضمن رعایت قوانین و مقررات مربوطه با برخورداری از پوشش بیمه شخص ثالث در هر یک از کشورهای میزبان، با آرامش خاطر رانندگی و تردد نمایند.