گروه بازار پول - با حمایت دولت، بانک مرکزی تا دو هفته آینده همه مبلغ مربوط به افزایش سرمایه سه بانک تخصصی صنعت و معدن، توسعه صادرات و کشاورزی را اختصاص خواهد داد.

محمدرضا پیشرو، مدیرعامل بانک صنعت و معدن در مراسم افتتاح شعبه‌ای از این بانک در محل شرکت دخانیات بااعلام این مطلب افزود: اولویت بانک صنعت و معدن برای پرداخت تسهیلات در سال جاری، طرح‌های آمایش صنعت و معدن است. وی با بیان اینکه بانک صنعت و معدن به علت افزایش سرمایه، قادر به فاینانس طرح‌ها است، گفت: به علت نظارت این بانک، درصد انحراف‌های طرح‌های تامین مالی شده نزدیک به صفر است. پیشرو اظهار داشت: بانک صنعت و معدن به همه طرح‌های صنعتی و معدنی که توجیه داشته باشند، تسهیلات ارائه می‌دهد. مدیرعامل بانک صنعت و معدن با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی در زمینه نقدینگی ارزی و ریالی نداریم، افزود: حتی در یک ماه ۱۰۵طرح تامین مالی شده‌اند و در آینده نیز شتاب بیشتری می‌یابند. وی همچنین در خصوص افتتاح یک شعبه در شرکت دخانیات اظهار داشت: اگر چه بانک صنعت و معدن شعب محدودی دارد، اما از زیرساخت‌های خوبی برخوردار است. پیشرو با تاکید بر اینکه توسعه فراگیر شعب در دستور کار بانک صنعت و معدن نیست، گفت: شعب را در قطب‌های صنعتی و اماکن اصلی همچنان خواهیم داشت. وی ادامه داد: افتتاح شعبه‌ای در محل شرکت دخانیات به علت گردش مالی بسیار خوب این شرکت بوده است. وی افزود: مقرر بود تا چند ماه قبل این شعبه افتتاح شود، اما نگرش بانک مرکزی برای ارائه مجوز افتتاح شعبه به بانک‌های توسعه‌ای باعث شد تا اندکی زمان برای اخذ مجوز طی شود.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن تصریح کرد: این بانک عملا با امضای تفاهم‌نامه‌ای با بانک ملی، شعب خود را تا حدود سه‌هزار شعبه افزایش داده است. آمارها نشان می‌دهد مشتریان چک به دست بانک ملی ترجیح می‌دهند به شعب خلوت و تمیز بانک صنعت و معدن مراجعه کنند یا مشتریان بانک صنعت و معدن در شهرستان‌ها به شعب بانک ملی مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: قطعا منابع شعبی همچون شعبه دخانیات بانک صنعت و معدن در توان این بانک برای تامین مالی طرح‌هایی همچون آمایش صنعت و معدن کارساز خواهد بود.