گروه بازار پول- دومین سمینار صنعت و بیمه به همت بیمه آسیا و با حضور پورمحمدی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، کوهکن و اخوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دکتر صالح معاون برنامه‌ریزی استاندار.... اصفهان، جبل عاملی سرپرست معاونت طرح و توسعه بیمه مرکزی ایران، ذره‌بینی نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان، علیپور مدیرعامل بیمه آسیا، اعضای هیات مدیره، معاونان مدیرعامل و مدیران بیمه آسیا، اساتید دانشگاه، فعالان صنعت بیمه و مدیران عامل کارخانه‌های صنعتی استان اصفهان در اتاق بازرگانی شهر اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بیمه آسیا، پورمحمدی معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی در نشست افتتاحیه با اشاره به اینکه سهولت فضا یکی از وظایف بازار سرمایه است، گفت: صنعت بیمه باید مسیر فعالان اقتصادی را هموار سازد تا آنان با آرامش روند رو به رشد را طی کنند. بدون حضور بانک‌ها و بازار سرمایه اجرای اصل ۴۴ به عنوان یکی از ارکان تحقق سند چشم‌انداز اقتصادی امکان‌پذیر نمی‌باشد.

وی افزود: در اصلاح قوانین و مقررات صنعت بیمه کشور، چالش‌ها شناسایی و راهکارهایی تدوین شده است که با تصویب مجلس و دولت اجرایی خواهد شد.

جبل عاملی سرپرست معاونت طرح و توسعه بیمه مرکزی ایران در سخنانی با اشاره به لزوم تغییر بعد نظارت بیمه مرکزی اظهار داشت: خصوصی‌سازی و تقویت نظارت بیمه مرکزی به سمتی حرکت می‌کند که تصدی‌گری بیمه مرکزی را کم خواهد کرد.

سید محمد علیپور سرپرست بیمه آسیا در سخنانی با اشاره به اینکه برای مقابله با ریسک‌های بزرگ و پیچیده می‌بایست راهکارهای علمی و جامعی را پیش‌بینی کرد، گفت: صاحبان سرمایه و صنعت کشور می‌بایست برای پوشش ریسک‌‌های اقتصادی، راهکارهای اساسی را مد نظر خود قرار دهند تا از ادامه فعالیت باز نمانند.

وی افزود: حفظ سرمایه‌های ملی و صیانت از آن یک وظیفه ملی است که تمام افراد کشور به ویژه مدیران صنعتی و اقتصادی مکلف به انجام آن هستند.

سرپرست بیمه آسیا با تصریح اینکه صنعت بیمه عهده‌دار ایجاد ساز و کار با استفاده از علوم روز و فناوری پیشرفته برای اطمینان بخشی به فعالیت‌های اقتصادی است، اظهار داشت: بخش صنعت کشور با استفاده صحیح و به موقع از پوشش‌های بیمه‌ای و برنامه‌ریزی‌های لازم می‌تواند فعالیت سنتی خود را تدوام بدهد و از توقف فعالیت جلوگیری نماید.

علیپوربا تاکید بر این موضوع که صاحبان صنایع و سرمایه‌ با تقلیل هزینه‌ای ناچیز می‌توانند دغدغه‌ و نگرانی خود نسبت به حفظ سرمایه‌های ملی را رفع کنند، گفت: بیمه آسیا به عنوان عضوی از خانواده‌ بزرگ صنعت بیمه کشور با برگزاری سمینارهای صنعت و بیمه در پی ایجاد فضایی برای تعامل و ارتباط مدیران دو بخش صنعت و بیمه است تا با شناسایی توانایی‌ها و نیازها بتوانند راهکارهایی را برای گسترش امنیت در فعالیت‌های اقتصادی و صنعت با بهترین، ارزانترین و جامع‌ترین شرایط به وجود آورند.

سرپرست بیمه آسیا در پایان با اشاره به بحث روز تحولات اقتصادی بیان داشت: می‌بایست بخش‌های مختلف اقتصادی به ظرفیت خود واقف شوند و تلاش کنند تا نقش دولت را از نقش تصدی‌گری به نقش نظارت تبدیل کنند.

یکی از بهترین تمهیدات تحولات اقتصادی و خصوصی‌سازی، تقویت ارتباط و همکاری کارشناسانه بین بخش‌های مختلف اقتصادی است تا خلافی را که از کاهش تصدی‌گری دولت به وجود می‌آید، جبران کنند. همچنین دکتر صالح معاون برنامه‌ریزی استاندار اصفهان نیز در سخنانی بیان داشت: جهت‌گیری بانک و بیمه به سمتی باشد که میزان ریسک‌پذیری در سرمایه‌گذاری‌ها کمتر شود.

جعفر ذر‌ه‌بینی معاون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اصفهان با اشاره به رشد مناسب و کافی صنعت بیمه در کشور گفت: تولید و اشتغالزایی صنعت، جایگاه خاصی را به صنعت بخشیده است که رابطه مستقیمی با استقلال کشور دارد و این امر نقش مهم بیمه را در استقلال و امنیت کشور نشان می‌دهد.

گفتنی است دومین سمینار صنعت و بیمه توسط بیمه آسیا و مشارکت استانداری، اتاق بازرگانی، دانشگاه صنعتی، خانه صنعت و معدن و انجمن مدیران صنایع استان اصفهان طی دو نشست افتتاحیه و تخصصی با ارائه شش مقاله با عناوین صنعت و بیمه مسوولیت، بیمه مسوولیت محصول و بیمه عدم‌النفع،‌ بیمه جامع عمر و پس‌انداز بررسی تحلیلی مدیریت ریسک یکپارچه (ERM) در بیمه‌های مهندسی، صنعت و بیمه آتش‌سوزی، کم بیمه‌گی و تاثیر آن در ارزیابی و برآورد خسارت بیمه‌های تمام خطر نصب توسط مدیران بیمه آسیا برگزار شد.