گروه بازار پول- پس از ماه‌ها انتشار شایعه کناره‌گیری دکتر جلال‌رسول‌اف از مدیریت بانک اقتصاد نوین، خبرنگار دنیای اقتصاد کسب اطلاع کرد که استعفای رسول‌اف قطعی شده و وی به زودی صندلی مدیرعاملی بانک قتصاد نوین را به بهرام فتحعلی، رییس سابق هیات مدیره بانک پارسیان خواهد سپرد.

شنیده‌ها حاکی است از ماه‌ها پیش اختلاف‌نظر رسول‌اف با سهامداران عمده اولین بانک خصوصی در جمهوری اسلامی ایران ادامه داشته و بالاخره به کناره‌گیری وی منجر شده است.

دکتر جلال رسول‌اف پیش از حضور در بانک اقتصاد نوین، مدیرعامل بانک کشاوری بود و همزمان با برکناری چند مدیرعامل بانک دولتی وی نیز حکم بازنشستگی گرفت.

رسول‌اف دارای مدرک دکترای مدیریت استراتژیک از موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی است. وی از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ مدیرعامل و رییس هیات مدیره بانک کشاورزی بود. دوره مدیریت رسول‌اف در بانک اقتصاد نوین، دوره تحول این بانک محسوب می‌شود. در سال ۱۳۸۴ تعداد شعب بانک اقتصاد نوین کمتر از ۳۰شعبه بود در حالی که در حال حاضر، تعداد شعب این بانک به ۱۹۷ شعبه رسیده است.

ارائه خدمات نوین بانکی و بهره‌گیری از فن‌آوری مدرن در دوره مدیریت رسول‌اف از برنامه‌های اساسی بانک اقتصاد نوین بود.

سوابق مدیرعامل جدید

بهرام فتحعلی، کسی که از او به عنوان جانشین رسول‌اف در بانک اقتصاد نوین نام می‌برند، در دوره مدیریت عبدالله طالبی، رییس هیات مدیره و قائم‌مقام بانک پارسیان بود. پیش از آن نیز عضو هیات عامل و معاون سرمایه‌گذاری بانک توسعه کشاورزی (از سال ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۸)، عضو هیات‌مدیره بانک ادغام شده کشاورزی (از سال ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۸) و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری کشاورزی (از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۰) بوده است. بهرام فتحعلی به همراه عبدالله طالبی در جریان واگذاری سهام ایران خودرو در بانک پارسیان به دلیل آنچه تخلف نامیده شد از سمت خود برکنار شدند، اما در بررسی‌های بعدی اتهامات این دو مدیر برکنار شده به اثبات نرسید.