موسسه مالی و اعتباری مهر اعلام کرد هر دو عنوان «موسسه مالی و اعتباری مهر» و «موسسه قرض‌‏الحسنه مهر (بسیجیان)» در مورد این موسسه صدق می‌‏کند.

به گزارش ایلنا، این موسسه اعلام کرده است:

۱ -موسسه مالی و اعتباری مهر از سال ۱۳۷۶ درخواست تبدیل به بانک یا موسسه مالی و اعتباری را به بانک مرکزی ج.ا.ا ارائه کرده و موافقت اصولی این بانک را نیز (به شماره ۲۸۰ مورخ ۱۳/۴/۸۴ و شماره ۱۹۲۷ مورخ ۲۰/۴/۸۷) دریافت کرده است، لذا فعالیت پولی و مالی این موسسه‌ کاملا تحت اشراف و نظارت بانک مرکزی و به صورت رسمی انجام می‌‏گیرد.

۲ - البته موسسه مالی و اعتباری مهر به منظور اخذ مجوز قطعی فعالیت خود،‌ از تکالیف مورد نظر بانک مرکزی و شرایط تطبیق لازم پیروی کرده و از نظر قانونی در حال گذر از شرایط قبلی و تطبیق با شرایط فعلی بانک مرکزی است.

۳ - در این فاصله (دوره گذر) عنوان موسسه با اخذ مجوز قانونی از اداره ثبت شرکت‌‏ها «به موسسه قرض‌‏الحسنه مهر (بسیجیان)» تغییر یافته است.

۴ -بنابراین اگرچه موسسه از نظر قانونی و بانک مرکزی،‌ در حال تطبیق با شرایط «موسسه مالی و اعتباری» است و لیکن از منظر حقوقی، دریافت وثائق و اسناد تجاری و تنظیم تعهدات مالی صرفا باید با نام موسسه قرض‌‏الحسنه مهر بسیجیان انجام شود. لذا می‌‏توان ‌‏قانونا گفت:‌‏ «موسسه مالی و اعتباری مهر» و قانونا در اسناد تجاری نوشت: «موسسه قرض‌الحسنه مهر (بسیجیان)» و این مورد جرئی،‌ بلافاصله پس از اخذ مجوز قطعی و نهایی از بانک مرکزی رفع خواهد شد.

۵ -اگرچه موسسه مالی و اعتباری مهر ارتباط و همکاری خود را با دو نهاد مقدس، انقلابی و مردمی سپاه و بسیج همانند خدمت‌‏رسانی به آحاد مردم ایران از افتخارات خود می‌‏داند ولی ضمنا بر این نکته تاکید می‌‏شود که روح حاکم بر موسسه، پایبندی به قانون و حقوق سهامداران خود بوده و در عملیات پولی و اعتباری، تابع مسیر و مراجع قانونی کشور خواهد بود.

گفتنی است، موسسه مالی و اعتباری مهر این توضیحات را در پاسخ به مطلب شهریورماه سال جاری خبرگزاری ایلنا با عنوان «بخوانید موسسه مالی و اعتباری مهر، بنویسید صندوق قرض‌‏الحسنه» ارسال داشته است.