بانک تجارت هیچ‌‏گونه اضافه برداشتی از بانک مرکزی نداشته است و در وضعیت خوبی از لحاظ منابع به سر می‌‏برد. مجید رضا داوری، مدیر عامل بانک تجارت در گفت‌‏وگو با ایلنا با بیان این مطلب گفت: ما از روز ۲۷ خرداد ماه سال جاری هیچ اضافه برداشتی از بانک مرکزی نداشتیم و آنچه به عنوان لایحه پرداخت بدهی قرار است در اختیار بانک‌‏ها قرار بگیرد، به عنوان افزایش توان وام‌‏دهی بانک تجارت در اختیار بانک قرار می‌‏گیرد.

وی با مفید ارزیابی کردن وضعیت منابع و مصارف بانک گفت: ما در وضعیت خوبی از لحاظ منابع به سر می‌‏بریم و مشکلی برای تامین منابع تقاضاهای تسهیلاتی نداریم.

خبرنگار ایلنا پرسید: توقف اضافه برداشت از بانک مرکزی در شرایطی مطلوب است که تراز اعطای تسهیلات مثبت باشد و روند رو به رشد خود را از دست ندهد، میزان اعطای تسهیلات بانک تجارت در شش ماه ابتدای سال چقدر بوده است؟

مدیرعامل بانک تجارت پاسخ داد: در این زمینه آمار نمی‌‏دهم.وی در خصوص وضعیت خصوصی‌‏سازی بانک تجارت ابراز داشت: مشکلات ما در مسیر خصوصی‌‏سازی برطرف شده است و از این به بعد دولت باید اقدام کند، ضمن اینکه تمام شرط‌‏هایی که مرتبط با بانک بوده، انجام شده است و ۵ شرط باقی مانده که مرتبط با وزارت اقتصاد است و باید توسط وزارتخانه عملیاتی شود.

داوری افزود: تغییر اساسنامه، سهامی عام شدن و یکی دو تعهد دیگر از موضوعاتی است که مجمع باید تصمیم بگیرد.

مدیر عامل بانک تجارت تصریح کرد: مساله صندوق بازنشستگی قبل از برگزاری مجمع حل شد و هم اکنون مشکلی در این خصوص وجود ندارد.وی از اخذ یک جایزه بین‌‏المللی برای بانک تجارت خبر داد.