استقرار پایانه‌های فروش بانک ملی در 500دفترخانه اسناد رسمی

گروه بازار پول- ۵۰۰دفتر اسناد رسمی در تهران، مجهز به سرویس پرداخت الکترونیک هزینه‌ها از طریق پایانه‌های فروش (POS) بانک ملی شدند.

از هزار دفتر اسناد رسمی تهران، ۵۰۰دفتر به این سیستم تجهیز شده و مابقی به زودی به این سامانه متصل خواهند شد.

کار تجهیز دفاتر اسناد رسمی شهرستان‌ها نیز آغاز شده و قرار است تا پایان سال، تمامی دفاتر اسناد رسمی کشور - ۴۰۰۰دفتر- به این سرویس بانک ملی تجهیز شوند.

بر این اساس، مراجعان به دفاتر اسناد رسمی می‌توانند هزینه‌های مربوطه را با استفاده از ملی کارت یا کارت‌های برداشت یکی از بانک‌های عضو شتاب و از طریق پایانه‌های فروش بانک ملی پرداخت کنند.

اجرای این طرح در راستای ترویج استفاده هموطنان از خدمات بانکداری نوین و با هدف تسهیل امور اداری آنها، کاهش مراجعات حضوری به شعب و در نتیجه کاهش ترددهای درون شهری صورت می‌پذیرد.

۸۰ شعبه بانک ملی به سیستم مکانیزه صف مجهز شدند

همچنین در فاز اول طرح تجهیز شعب بانک ملی به سیستم مدیریت صف (نوبت دهی مکانیزه ) ، ۸۰ شعبه در سراسر کشور به این سیستم مجهز شدند.

کار نصب ۲۰ شعبه مابقی نیز تا یک ماه آینده صورت خواهد گرفت.

از کل ۱۰۰ شعبه مذکور که واحدهای ممتاز و درجه یک بانک ملی هستند، ۵۵ شعبه درتهران و ۴۵ شعبه در شهرستان‌ها هستند.

سیستم مدیریت صف دارای مزایایی نظیر نوبت دهی هوشمند، احترام به حقوق مشتریان و تنظیم وقت توسط آّن‌‌ها، کاهش استرس‌های کاری متصدیان امور بانکی و ....است.

بانک ملی پیش از این برای اولین بار در نظام‌بانکی طرح‌آزمایشی سیستم مدیریت صف را در چند شعبه خود راه‌اندازی کرده بود.

لازم به‌ذکر است، حجم کار سنگین شعب این بانک، عادت های فرهنگی مشتریان، لزوم ایجاد تغییرات درفضا و چیدمان شعب، ازدحام شعب این بانک به علت انبوه مراجعات خرد بانکی نظیر دریافت و پرداخت وجه، پرداخت قبوض خدماتی، دریافت صورتحساب‌های مختلف و .... از جمله دلایلی بود که موجب شد بانک‌ملی با بررسی بیشتر و دقیق‌تر نسبت به سایر بانک‌ها به اجرای سیستم مذکور بپردازند.

سیستم مدیریت صف بانک ملی دارای قابلیت‌هایی نظیر قابلیت انتقال هوشمند مشتریان به باجه‌های مختلف، انتقال هوشمند نوبت افراد از باجه‌‌هایی که به علل مختلف قابل سرویس دادن نیستند به باجه های دیگر و...است.